Soppa



          Jag har lite...väldigt lite ont i halsen
          så i morgon har jag tänk göra en god
          soppa, som ska serveras i de nya sopp-
          skålarna.......och jag vill gärna ha en
          soppa med lite sting i så därför ska jag
          prova den här...........

Tomat- och kycklingsoppa
(ca 6 portioner)

3 kycklingfiléer
2 schalottenlökar
1 röd chili
ca 400g tomatpuré
8-10 dl vatten (beronde på vilken konsistens man vill ha)
2 msk kycklingfond
2,5 dl matlagningsgrädde
2 vitlöksklyftor
någon näve pasta (beroende på hur mycket man vill ha)
1 purjolök
salt och svartpeppar

Gör såhär:
Bryn kycklingfiléerna i lite smör, krydda med salt och svartpeppar. Innan kycklingen är helt genomstekt häller du i hackad schalottenlök och strimlad chili så att det får fräsa med kycklingen en stund. Häll sedan över vattnet, tomatpurén och fonden. Tillsätt efter någon minut även matlagningsgrädden och vitlöken. Låt koka upp och häll då i någon näve pasta, låt koka tills pastan är klar. Strimla purjolöken och strö i den. Servera med lite riven parmesan och ett glas kall mjölk!...........sedan slänger jag i lite piri piri....och kanske lite sambal...man ska bli
tårögd när man tar första skeden.........det ska bli gott..............A................

Kommentarer
Postat av: Anonym

Här i stugan har vi också halsont som kommer och går,värre ena stunden och bättre nästa dag??Ska nog testa din soppa den ser god ut och kan hända tar den död på baseluskerna.Krya på dig och Kram AQ

2012-06-11 @ 15:56:12
Postat av: Anita

Hej Anette.....Jag tycker absolut att du ska prova denna soppa....samtigt som den var himla len så var det sting i den om du tar lite extre sambal olek..Kram....

2012-06-11 @ 22:47:56
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0