Nyårdagen



                   Jag älskar mitt jobb....och att få jobba
                   när det är storhelg tycker jag är kul, 
                   alla gamla är så tacksamma att man kommer
                   och hjälper dom.......men ibland är de mest
                   intresserade av hur vädret är.............men
                   man lär sig vem som vill veta det....så innan
                   man går in kollar man temperaturen och stjärn-
                   himmeln för det klart att man måste kunna
                   svara på så enkla frågor ......."hur är Vädret"

                   Men nu har jag gjort mina två nätter och i
                   fredags jobbade jag tillsammans med en
                   genomförkyld Viktor som i vanliga fall är på
                   ambulansen.......och han sa, jag vaknade
                   och kände att jag var förkyld .....men jag
                   kunde ju inte ringa samma dag och säga att
                   jag var sjuk.......och dessutom gillar jag att
                   jobba natt i Lekebergs komun....kontrasterna
                   mot att jobba i ambulansen tycker han om.....
                   men han fick näsblod när vi skulle lyfta brukarna
                   och var dålig hela natten.....stackarn...........

                   I Natt jobbade jag med Margareta....och det
                   körde ihop sig direkt....men med lite hjälp av
                   en snäll kvällspersonal så löste det sig........
                   skönt, och tack snälla kvällspersonal..........

                   Ja nu till bilden....det här blev jag bjuden på
                   av goe Gubben när jag vaknade......gott.....




                   Ja till huvudrätt blev det dom här
                   godsakerna........så nu är jag mätt 
                   o glad och önskar er alla goa blogg-
                   läsare ....En God Fortsättning på
                   det nya året...........Kram....A....

Kommentarer
Postat av: Mariana

Tjingeling Rallybruden... :)



Jag drog lite på smilbanden när jag läste om vädret.... jag börjar lära mej vilka som vill bli uppdaterade när vi kommer. Automatiskt kastar jag en blick på temperaturmätaren i bilen och kollar sen om det är stjärnklart eller molnigt... haha...

Vilka krav vi har på oss!



Du har allt en go Gubbe som serverar Dej så festlig mat, men så har han ju också en go Gumma! Kram <3

2012-01-01 @ 18:41:04
Postat av: ANITA

Hej Mariana....visst lär man sig vad våra brukare vill veta när vi kommer om nätterna.....hum...jag är helt övertygad om att du också har en Go liten Gubbe där hemma som vet vad du vill ha....Kram...

2012-01-01 @ 19:21:38
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0