OjOjOj

                 

                           Så kan det gå med Vilda Vickan
                           bakom ratten en Lördagsnatt i de
                           stora VästerNärke skogarna.......
    


           Det här fina rådjuret stod utanför ett hus,
           titta där säger Mariana ett rådjur.......ssss
           säger jag ...jag ska ta ett kort på det....och
           upp med mobilen och trycker av,den måste
           vara döv säger jag till Mariana lite tyst, för
           rådjuret stod fortfarande kvar och tittade
           bortåt skogen.....nej jag tror den är av trä 
           säger Mariana då......grundlurad blev jag där.....

           Nästa sak hände när vi skulle in i ett hus där
           det bor flera familjer....så där försöker vi
           vara lite tysta och smidiga...........allt gick
           bra tills vi skulle gå ut genom ytterdörren
           då fina Mariana snubblar eller vad hon nu
           gjorde....jag gick först så jag såg inte
           riktigt vad som hände........men jag hörde
           när paraplystället av plåt åkte i golvet med
           ishokeyklubbor och paraplyer.........skratt
           skratt skratt.........så sätter vi oss i bilen och
           denna natt var det Marianas tur att köra och
           här ska det då backas.......oj oj oj......hon
           lägger i backen börjar backa.....och säger i
           samma veva att hon behöver nog ta med sig
           sin mascara till jobbet, och tittar rakt fram....
           och då kommer det bakifrån en stenmur
           farligt nära bilen.....men det ser ju inte
           Mariana för hon tittar någon annanstans
           men som genom ett under klarar hon allt
           galant.........men ont i magen hade vi båda 
           efter det....skrattkramp........men det är
           som jag brukar säga......."tur" att det inte
           är våra privata bilar, som vi kör med om 
           nätterna........men i natt har vi nog förlängt
           våra liv med flera år.....för ett gott skratt
           förlänger ju som bekant livet.........Nu ska
           jag in till Marieberg och hämta ut ett par
           nya läsglasögon och köpa en burk tigerbalsam
           att smörja under näsan för kommande jobbar
           nätter.......sedan blir det fika på Nygatan hos
           Magnus och Anna........Ha en bra söndag......A.....       

Kommentarer
Postat av: Mariana

OJOJOJ... säger jag också... :)

Vad vore nätterna i Lekeberg utan Dej??



Tänk vad mycket vi har att minnas när vi sitter på hemmet! Men vi har mycket ogjort innan dess...



Härlig läsning bjuder Du på...



Kramar från en sjuk "Vilda Vickan"

2012-02-14 @ 15:11:15
Postat av: ANITA

Hej Mariana......ja tänk om man inte har alla glada och tokiga minnen att se tillbaka på när man blir gammal........att vara politisk korrekt som somlig människor är det är inget för mig.....de kan ju inte skratta.....vi har ju mycket roligt om nätterna...Krya på dig kram.....

2012-02-14 @ 16:20:20
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0