Saffranspannkaka

 
             Saffranspannkaka med grädde och salmbärssylt..
 
             Nu har Goe och jag disskuterat.....det här med
             facket.....det är väl inte så bra eller hur....en
             föredetta arbetskamrat som jag har jobbat natt
             med, sitter nu som enhetschef i komunen och
             en annan har fått en en bra tjänst innom omsorgen
             den tredje tycker att vi som jobbar natt, ska nu gå
             över och jobba kväll och natt, och även jobba var-
             annan helg...bara för att dagpersonalen ska jobba
             varannanhelg.......skit säger jag bara....facket är
             förlegat......så nu går jag ut......jag är nu så gammal
             att jag kan förhandla själv......jag betalar en jäklar
             massa penger till facket men nu är det slut med det,
             dåliga förhandlare tycker jag att vi har....som inte ser
             till nattarnas intresse....gå in själva och jobba natt en
             tid så ska ni se hur det är......mina pengar får ni inte
             mera nu, för ni gör inte ett skit för oss nattare.........A....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0