Lucia

 
                GODMORGON......
 
    -23 grader.....jag var uppe och tittade på
     termometern 06.30.....och jag var så glad
     att jag fick krypa tillbaka till sängen igen
 
     I dag för 50 år sedan var jag Lucia för
     första gången och jag gick i 3.an,
     nästa gång var när jag gick i 6:an,
     jag hade natuligtvis långt hår, för det
     var bara de som blev Lucia på den
     tiden, och det var bara en som fick
     den uppgiften................Jag gick i
     Sandbäckshult's skola och jag hade
     en Luciakrona med lingonris och röda
     sidenband.....vår fröken tyckte att när
     vi sjungit färdigt skulle jag gå runt och
     bjuda alla på pepparkakor...........jag
     var skolkamrat med Benno Magnusson
     och han hade alltid sin fotboll med sig
     under bänken....men när jag kom ner
     i hörnet där det satt en 4-5 pojkar hade
     alla släppt sig så det luktade pyton,
     men vad roligt de hade när jag skulle
     försöka hålla för näsan och samtidigt
     balansera ett stort fat med peppar-
     kakor......50 år i dag.....ojojoj var
     tar åren vägen..........A................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0