Måndag 20/8

 
         Semestern är slut.....nu har Goe Gubben börjat
         jobba.....och min chef Anna-Karin ringde och sa
         att imorgon är det möte klockan 16.....kul med
         lite mjukstart innan jag går på min natt på
         onsdag.......då blir jag lite uppdaterad efter
         fem veckors frånvaro.....Dagens frukost bestod
         av ugnspannkaka och mosade jordgubbar.....
 
 
                Mina första Chilipeppar börjar visa sig....
                köpte ju två plantor på försommaren
                en Chilipeppar och en Chili  Habanero..
 
               Chilipeppar: Ett mycket stort antal lång-
               smala frukter av stark chilipeppartyp.....
               Frukterna skördas röda....mycket krydd-
               starka..........
 
              Chili Habaneros: Mycket heta orange-
              gula frukter.....
 
             Ja det blir att ge bort till vänner och
             bekanta som gillar stark mat...A......

Kommentarer
Postat av: Madde

Fin Chili....Det där blir gott på grillspett och i grytor.Jag har också några chiliplantor ute i växthuset...men jag har ingen koll på vad det är för sort.Tog fröer från några olika smaskiga hotta saker som vi käkade i höstas...som nu har växt sig stora och fina.Det är ju så jäkla gott med stark mat.

Kraam Madde

2012-08-20 @ 12:08:33
Postat av: Anita

Hej Madde...Det blir nog att prova sig fram lite...jag gillar också stark mat men inte så starkt att jag tappar andan.....kul att se vad du får för Chili...vi får jämföra och se vem som har starkast...haha....kram....

2012-08-20 @ 14:14:16
URL: http://lekebergsbo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0