Trött



          GodMorgon måste jag väl säga, fast klockan är
          snart tre......Min 30 timmars jobbarhelg är nu
          över och det dröjer sex veckor till nästa lång-
          jobbar helg.......och i dag är jag inte att leka 
          med.........jag har nog inte sovit som jag borde
          denna helg......max 15 timmar...alldeles för lite
          känner jag.....men så blir det ibland.......Jobbet
          har rullat på bra som det alltid gör när man jobbar
          med en toppen syrra som Ulrika.....hon har haft
          några tuffa nätter med mig som inte får på mig
          skoskydden själv....först får hon hjälpa mig och
          sedan brukarna......jag skyller på min Ulcerösa
          Colit...som gör att mina höfter inte är som i unga
          dar.......därför stelheten.......men helgen har
          rullat på lagom bra, det var i morse som det
          hettade till och då blev det en 1/2 timmars
          övertid........Ulrika hade varit så snäll och
          skickat med hundmat som hon ger till sina
          hundar Silas och Loke hem till Ludde.........
          fast den glömde jag i kylskåpet på jobbet så
          det fick bli en extra tur dit när jag hade tagit
          en promenad med Ludde......jo har man jobbat
          så många timmar så blir det ju lite hjärnsläpp..
          naturligtvis.........Ulrika hade räknat ut hur mycket
          mat som jag skulle ge Ludde.....ca 220g/ dag.......
          så när jag kom hem sa jag till goe Gubben att
          nu får du väga upp maten och ge honom.....och
          det gjorde han.....haha......så kom han och sa....
          du, det verkar vara väldigt mycket mat......och
          så gick vi in på datorn och tittade......jodå Ulrika
          hade räknat rätt....men vi hade gett honom hela
          dagsransonen på morgonen.......skynda dig sa
          jag till Goe och ta bort matskålen.........men vem
          sitter i Köket så nöjd och glad om inte Ludde..han
          hade slukat all mat...skålen var så renslickad och
          fin..........................och inte har vi sett några
          tendenser på att han mått dåligt i dag...haha.....

         Ja som ni har förstått så är Goe Gubben hemma i
         dag också......och till anamnesen (sjukdomshistoria)
         kan man nu lägga till ett ryggskott.....han säger att
         man kan få det om man ligger för mycket............
         och då kan jag säga att jag har då aldrig legat för
         mycket......så därför kära läsare ska jag nu till-
         bringa lite mera tid i sängen med början nu........
         Ha en fortsatt bra måndag..............A..................

Kommentarer
Postat av: Mariana

Goe Anita, det är härligt att läsa att Du har en Syrra som tar hand om Dej på nätterna.. :)

Se nu till att sova ikapp... vi ses ju snart!

Ha en skön ledighet...kram... <3

2012-04-17 @ 12:19:51
Postat av: ANITA

Hej Mariana...ja kan du tänka att jag behöver hjälp med skoskydd.....man börjar bli gammal när man inte kommer ner till golvet....Ha det gott.....Kram....

2012-04-17 @ 20:13:43
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0