Mariana på besök



              Ja då har jag haft Goa Mariana här på
              besök......så himla kul............och det
              började i vanlig ordning med skratt så
              att tårarna rinner och mascaran far
              all väldens väg............Jo det var så
              att jag står i köksfönstret och ser att
              Mariana kommer i sin dotter och mågs
              bil.......då öppnar jag dörren, men 
              Mariana är med halva kroppen inne i
              baksätet och rotar.......och ut kommer
              hon med handväskan, en blomkruka
              och ett paket i högsta hugg......och så
              tittar hon upp och får se mig på trappan
              ..........klirr säger det då........och så 
              börjar hon att gapskratta.....och jag
              skrattar också naturligtvis fast jag inte
              vet vad som händer.......och milde tid
              vad hon skrattar...och får naturligtvis
              inte fram ett enda ord.......så det var
              bara att ta på sig skorna och gå ut på
              gatan för att se vad det är som är så
              roligt........Jo hon hade tappat bilnyckeln
              så där låg den i tre delar.......nu kan jag
              ju inte låsa bilen säger hon mellan skratt-
              attackerna........det gör inget säger jag
              för vi ser bilen hela tiden genom fönstret,
              men tänk om jag inte kommer hem säger 
              då........då får de komma och hämta mig
              i dag igen........Hon fick nämligen bilproblem
              inne i örebro igår......så att det blev utryckning,
              därav lånebilen.......ja tänk vad roligt det är
              när vi träffas.....alltid blir det många förlösande
              skratt......................................................



              Jag fick dessa underbara små fåglar av
              henne.......jättefina var dom......passar
              så himla fint i mitt röda kök..........jag
              har nu suttit och tittat på dom.....och
              saknar henne som en fin arbetskamrat



          Och en fin röd ros i en fin vit kruka.............
          tack snälla Mariana..........sedan drog vi 
          en sväng till Anki's magasin.......där vi
          hittade lite saker att köpa......som alltid

          Nu ska jag hitta en hedersplats till de fina
          pippina...........Ha det gott.............Kram.....

          PS....naturligtvis fick vi ihop bilnyckeln....DS        

Kommentarer
Postat av: Mariana

Goe underbara Anita... Du är för härlig när Du beskriver... alltid så målande, direkt från hjärtat.



Vilken härlig eftermiddag... det där är VI på nå´t sätt...alltid händer det något...massor av prat, skratt, allvar & tok i en salig blandning..:)



Ha nu en jättebra helg... kram..<3

2012-04-26 @ 21:27:51
Postat av: ANITA

Hej Mariana och tack för en härlig eftermiddag....jag har druckit så mycket kaffe så det fick bli en gammelDansk för att min mage skulle bli som den var innan du kom....men nu mår jag bra igen....och ska snart krypa småskrattande ner i sängen efter vår e.m........Kram......

2012-04-26 @ 22:52:25
URL: http://llekebergsbo.blogg.se/
Postat av: Madde

Vad härligt med kvinnlig vänskap:)

Jag bara myser när jag läser detta.

Var rädda om varandra....



Bamsekram <3



Madde

2012-04-27 @ 07:45:33
URL: http://qwarforth.blogg.se/
Postat av: ANITA

Hej Madde....ja Mariana är en riktig vän....och vi skrattar gott varje gång vi träffar varandra...det är sådant som förlänger livet tror jag......Ha en riktig bra helg i Hulvik.....Kram...kram....<3

2012-04-27 @ 07:54:04
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Håller helt med Madde,helt underbart med sådan Tjejig vänskap,Ha det bra på husbilstrippen.Kram AQ

2012-04-27 @ 20:09:58
Postat av: ANITA

Hej Anette Javisst ska vi tjejer hålla ihop.....I Trosa är det nu klockan 2130...+13 grader....Kram....

2012-04-27 @ 21:38:28
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0