Tomatsås



               Denna fina skapelse fick jag av Tarja
               i dag när hon kom på besök.............
               och Tarja fick ett presentkort hos Anki's
               magasin av personalen på Hemvården,
               Oxelgården och Linden för att hon har
               ju slutat hos oss...tråkigt nog.......men
               jag skulle hälsa och tacka alla...........



          I Nerkingen i dag stod ett recept på tomat-
          sås.......och den var jag ju tvungen att prova
          och i den skulle det vara 3 dl rödvin........så
          jag ringde Goe Gubben och frågade vilken
          flaska jag kunde hämta i vinkylen för att
          ha till såsen.......men se det gick ju inte, för
          dom vinerna han hade gick ju inte att koka
          sås på......häv dig iväg till systemet och köp
          ett 60 kronors vin sa han...........



              Ja det blev den här Italienaren och det
              gick alldeles utmärkt att hälla i såsen...A...........

Kommentarer
Postat av: Madde

Ha ha fick du inte ta finvinet?;)

Nej men den där duger ju bra...Den brukar jag dricka.Slinker ner så fint så.

Men jag tycker att det fattas mer än 3 dl ur den.

Hmmm undrar just var det tog vägen...fniss.



Kraaaaam <3

2011-09-16 @ 08:24:22
URL: http://qwarforth.blogg.se/
Postat av: Anita

Haha.......jo du Madde jag var ju tvungen att smaka om vinet och såsen gifte sig med varandra och det gorde det....så både såsen och vinet tog slut....Kram....

2011-09-16 @ 10:41:53
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/
Postat av: Madde

Ha ha;)

Det gjorde du rätt i.



Kraaam <3

2011-09-19 @ 19:36:45
URL: http://qwarforth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0