Ostkaka



                         GodMorgon Måndag 26/9

                  Jag gjorde ju en ostkaka på keso igår
                  och Madde vill ha receptet på den så
                  därför lägger jag ut den om det är flera
                  som vill prova.........Jag gör den med
                  keso från Lidl för den behöver inte
                  rinna av och sedan är den inte så grov-
                  kornig vilket jag tycker är godare.....

                 250 g keso
                 1 bittermandel
                 8 sötmandlar
                 2 dl grädde
                 4 ägg
                 ev sötningsmedel te.x 1 tsk lönn-
                 sirap/honung eller stevia....
                 ev mandelspån på toppen

                Börja med att sila keson i en sil, vätskan ska
                försvinna och kvar ska bli en fast ostmassa..

               Mal mandeln

               Smörj en ugnsäker form

               Vispa grädden blanda i keso, mald mandel, ägg
               och ev. sötningsmedel....

               Häll i ugnsformen
 
               Toppa med mandelspån

               Grädda ca 50-60 min i mitten av ugnen
               på 175 grader............

               Servera med vispad grädde och olika sorters bär...

Kommentarer
Postat av: Madde

:)

Åh vad kul....Tack så mycket vännen.



Kram....

2011-09-26 @ 15:12:43
URL: http://qwarforth.blogg.se/
Postat av: Anita

Varsågod.....smaklig måltid....Kram.....

2011-09-26 @ 16:15:33
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0