Måndag 28/11

                
                          

                 Ja då är helgen gjord......I lördags kväll var
                 vi på sparbanksbörsen och kollade in Mellan
                 gröt & helighet..........och den var sevärd.....
                 vi blev  serverade en kall och en varm jul-
                 tallrik....gott........Söndag morgon var det 
                 att kliva upp tidigt för Wilma och jag skulle
                 åka och köpa födelsedagspresenter till henne,
                 och klockan tre var det fika för pojkarna.....

                 Sedan var det dags att dra till jobbet och 
                 där väntade en överraskning.......vi var tre
                 som skulle jobba.......det har ju blåst en hel
                 del så då hade chefen satt in en usk:a till,
                 om det skulle hända så att det var något träd
                 eller annat som hejdade oss uti skogen. så
                 därför fick syrran Mariana hålla sig i samhället,
                 och Monica och jag rattade uti skogen.....det
                 var bra tänkt tycker jag.........men nu har
                 blåsten avtagit så i natt blir det bara Mariana
                 och jag........men jag gillar när cheferna tar
                 sådana här beslut.......enkelt och snabbt....
                 ingen jäkla långbänk här inte.......bra........

                 Nej nu faller mörkret ......dags att tända 
                 stakarna och förbereda sig för ännu en
                 natt på jobbet.........A..............................
   


Kommentarer
Postat av: Anonym

Himla bra och klokt beslut av en chef.Som nattare är man ensam om beslut och händelser som kan inträffa.Minns en gång på 80-talet när jag blev akut magsjuk på jobbet,det går inte att lämna sin kollega ensam men hur enkelt är det att ringa in nån mitt i natten,sånt glömmer vi dagpersonal ibland då det alltid finns folk att tillgå Kram AQ

2011-11-28 @ 16:25:16
Postat av: Anita

Ja vi nattare är ett bortglömt gäng i bland...men med en bra chef.....känner man sig mera uppskattad..Kram.......

2011-11-28 @ 20:15:28
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0