Fint besök

               Torsdag 12/5

        I dag har jag haft fint besök nämligen
        min gamla arbetskamrat Mari-Anne
        Henrysson.....oj vad jag saknar henne
        i jobbet.....det var nog min roligaste tid
        i hela mitt arbetsliv när vi jobbade ihop..

        I dag kom hon för en f.m fika hos mig och
        när jag tittar ut så baxar hon ut en bunt med
        vedträn ur bilen och när jag kommer ut på
        trappan så gratulerar hon mig på Märta-
        dagen som var i går....det är bara hon som
        kan göra en sådan sak.....oj vad glad jag blev

        Vi åt frukost tillsammans och sedan tog vi en
        sväng med Ludde......vi gick en riktig lång-
        promenad för att till sist hamna på Röda Korsets
        lokaler där hon träffade på gamla arbetskamrater
        som hon talade gamla minnen med.................



          Senare åkte vi till Mari-Annes son Stefan för att
          hämta 15 kilo nötfärs som vi beställt................
          Medan jag paketerade så stekte Goe Gubben
          biffar och till det blev det grönpepparsås med
          konjak i ....smaskens........men nu är det kväller
          efter en kanon trevlig dag...........A.................
        

     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0