Snö och kallt



       Nu dröjer det inte så många timmar förrän man ligger här
       mitt i solen och njuter, oj vad skönt det ska bli....just nu
       sitter jag här hemma och fryser om fötterna ...ja hela jag
       fryser efter denna bedrövliga jobbarnatt.....snö snö och
       åter snö...det vräkte ner från 2330 och det snöade ännu
       när jag kröp ner under täcker vid 08 tiden i dag............

       Det är så skönt att ha gjort sista jobbarnatten, men att en
       natt kan vara såå seg.....Goe Gubben har även han haft
       en seg dag på jobbet han ringde nu och sa att han skiter
       i det här och plockar ihop och åker hem klockan är 1330
       han kanske är trött för jag kom hem och väckte honom
       0430 på morgonkvisten....för jag slog i backen i natt utan-
       en brukare eftersom det var is under snön och jag slog i
       min redan onda höft och fick lite skrapsår på händerna,
       men iallafall blev jag dyngsur för jag låg ju där och kravlade
       ett tag innan jag kom upp....så det var bara hem och byta
       byxor, trosor och strumpor, och stackars Tarja som hade
       bytt om till vårskor var blöt om fötterna hela natten........

       Nej nu är det dags att äta frukost och sedan blir det att
       laga mat...Erik har nämligen beställt köttbullar och sås,
       köttfärssås och lasagne som han ska kunna äta nästa
       vecka när vi är borta annnars har vi ingen hundvakt...
       det är väl det som kallas mutor..........A......................    

Kommentarer
Postat av: MaddeQ

Jaha du vännen.....Hur är det nu med resenerverna?

Härligt.....snart är det sola och bada och pina colada som gäller för dig och goe;)

Ha nu en riktigt....RIKTIGT skön semester-tripp vännen min.

Jag ska se till att det är VÅR här hemma i Sverige tills du kommer åter.Det blir till att ta en solskensdans till vädergudarna längs åkanten som vanligt.

Jag är en jäkel på det där med att styra och påverka sånt man inte "kan" förstå........Så jag ska lägga på storcharmen.....SÅ SOLA SKINER HÄR HEMMA NÄR DU KOMMER ÅTER.



HA DET SÅ SKÖNT NU(och gör inget,som jag inte skulle ha gjort;))!



Kram <3

2011-03-19 @ 22:34:31
Postat av: ANITA

Haha...Hej Goa Madde...klart att jag ska njuta av både det ena och det andra när jag är borta....resenerverna har jag inte känt av ett dugg,konstigt för det brukar jag ju göra, men man kan ju inte påverka något i allafall....ja jag väntar mig att våren har kommit hit när vi kommer hem...annars måste ju din dans ha slagit fel vid åkanten........Haha nej Madde jag ska göra precis det du skulle ha gjort.....Kram på dig vännen....

2011-03-19 @ 22:58:13
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0