6/6



            På eftermiddagen i dag tog vi med farmor Siv och
            åkte in till Magnus och Anna för att titta på deras
            nya lägenhet på Nygatan....och jag är så glad för
            att jag hittar ju dit alldeles själv.....och lägenheten
            var jättefin...(skulle nog kunna tänka mig att bo i 
            en sådan själv när jag blir gammal........men kan
            inte vara utan Lekebergs helt suveräna hem-
            vård...så det blir nog att stanna kvar här i Leke-
            berg).......Magnus hade önskat sig en stekgryta
            i inflyttningspresent och det fick de naturligtvis.....
            Jag hade även köpt två förkläden från Ankis
            magasin som blev uppskattat......Farmor Siv
            hade gjort rabarberpaj så den avnjöt vi till kaffet
            och hon hade också med sig en flaska hemgjord
            saft som blev uppskattat av både Anna och Magnus

             När vi kom hem kom Ann-Sophie och Lasse på
             besök så då satt vi och talade om husbils platser
             och annat skoj.......nu ligger Goe Gubben och sover
             han ska besikta Siv's bil i morgon.....så vi kanske
             kan ha en träff i Marieberg i morgon kväll för nu är
             det hög tid att handla lite inför resan och jag tänker 
             då inte handla några matvaror i Tyskland ...det är
             en sak som är säker....så därför blir det att äta mat
             som är köpt i Sverige genom hela Tyskland...........

             Nej nu är klockan mycket så det är bara att ansluta
             sig till de båda männen i mitt liv, Goe Gubben och Ludde.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0