Loppisfynd.....



             Nu har Madde och jag varit på en loppis-
             runda och det blev lite blandad kompott



           Det blev två dukar...en blårutig hemvävd fyr-
           kantig och en vit med spetsmönster på......30 kr..



              En liten broderad tavla i korsstygn...5 kr......



       En sås kanna från Lidköping som jag faktiskt
       gav 50 kr för men den tänker jag använda till
       mina feta gräddiga såser......köpte även två
       ljusstakar för 30 kr...........



            Ja så blev det en sväng till Ankis Magasin
            och där köpte jag ett förkläde till Goe
            Gubben....för när jag kom ut i köket
            härom kvällen då stod han där i bar
            överkropp och shorts och mitt rosa
            förkläde med rosor på och lagade
            mat......och då tänkte jag att här
            måste det inhandlas något mera
            "manligt" och detta förkläde är så
            snyggt...jag har nämligen gett Magnus
            ett likadant....................



           Två assietter fick också följa med hem ..............

           Sedan har jag lagat omelett med champingjons-
           stuvning på och skulle krydda med svartpeppar
           men tog fel så det blev stuvning med oregano
           istället men det blev jättegott............A............            

Kommentarer
Postat av: Madde

Du ser vilka fynd!!!!!!

Tack för en helmysig dag vännen min.

Så jäkla kul att åka på loppis med dig.

Tack så jätte mycket för de fina änglamuggarna.......Nu har jag druckit äkta kokkaffe i dom.



Vi tar en loppisdag snart igen...det vet du;)



Kram Madde

2011-07-29 @ 11:42:56
Postat av: Lill

Tror ni är Loppis a´holicar ;-)

2011-07-29 @ 13:08:11
URL: http://mysight.blogg.se/
Postat av: Anita

Hej Madde....klart vi tar en ny loppisrunda snart...vi får försöka se ut nya ställen....kanske åt Svartå Degerfors hållet....vi får kolla upp det...Kram..

2011-07-29 @ 13:25:49
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/
Postat av: Anita

Haha......ja, jag tror att vi har blivit beroende både Madde och Jag .....men jäklar vad kul det är....A......

2011-07-29 @ 13:28:22
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0