Resbilder



          På den här bussen står det Strömstad-Tanum, och den
          stod parkerad utanför ett hotell när vi gick ner till stranden
          i Blanes i spanien.......

                      Dag 20.....29 Juni.......



          I dag har vi lämnat Spanien och kört ca 65 mil och
          kommit till en ställplats i Frankrike som heter.......
          Saint-Pourcain-sur-Sioule.......haha...där låg vi en
          natt....och här kommer lite bilder därifrån



         Fina blomarrangemang var det här..........



            Ja här sitter Ludde framför en lavendelbuske......den
            är en aning större än den lavendeln som vi har hemma



       Så här ser vinstockarna ut....och det har vi sett många..



             Så här ser druvorna ut som växer på stockarna
             och ska bli till gott vin......................



                           Små hus bor de i här...........



             Och titta vad vi fann.....jo ett stort ap-träd....
             ett sådant har jag hemma i Fjugesta..........

                               Dag 21....30 Juni.......

                   Efter att ha kört ca 70 mil i dag har vi 
                   kommit fram till Moseldalen.......Goe
                   Gubbens favoritmål....................
                                      



             Nu har vi kommit fram till Moseldalen och
             där heter ställplatsen och samhället....
             Trittenheim och vi var här för 4:e gången



            Ludde trivs bland vinrankorna, här är det lite
            behagligare temperatur för en hund .......



                  Här i sluttningarna är det vinrankor så långt
                  ögat kan nå...................



            Här är husen utsmyckade med vinrankor.......



            En stor pråm kommer glidande på Mosel...........
            och jag skulle kunna tänka mig att ta ett
            jobb på en sådan ....kanske i mitt nästa liv...
            för nu är det väl försent  kan jag tänka........



                       Vacker vy...............



                       Dag 22.....1 Juli......

             Nu sitter vi hos Edgard Hermes och provar vin
             och han blir lika glad när han får se oss.........
             och då måste vi bara prova på hans viner både
             gamla och nyare årgångar.....och de kan ju 
             lagras i 10 år så det lönar sig att köpa och lägga
             på lut.....Goe Gubben har kvar sedan vi var här
             för 2 år sedan......................



               Vi får 20 cl vin i varje glas så det gäller att smutta.....



            Här kommer det en charterbåt där folk bor äter
            och dricker gott och får åka längs Mosels vin-
            dristrikt.............



             Här kommer det en fin Vikingabåt....



        Ja här fick Goe Gubben som även går under namnet
        meteorologen se dessa fina moln på himmeln och
        de var ju tvugna att fotas.................


                    Dag 23....2 Juli.........

          Efter 40 mil hamnade vi på en ställplats som 
          hette Bad Salsulfen.......och det ordar vi inte
          mera om här ......dit kom vi på kvällen och 
          åkte tidig morgon.................

                  Dag 24.......3 Juli.....

          Nu har vi kört 35 mil och kommit till en ställplats
          i norra tyskland.....den heter Grossenbrode......
          och här fanns det tvättmaskin och tumlare.......
          så jag har tvättat lite tillsammans med kissande
          farbröder...................



                      Dag 25.......4 Juli.......



         Ja här står vi nu i Norra Tyskland och vilket åsk-
         oväder det har varit i natt......det var så häftigt
         att Ludde ville komma upp och lägga sig i sängen
         hos oss.......men han var inte rädd utan han vill 
         gärna kika ut genom fönstret på blixtrarna........



           Vilken underbar plats om det hade varit sol-
           sken.....men hit ska vi nog åka nästa år när
           vi har semester..........



          Vi har nu varit hos veterinären så Ludde har fått
          i sig sina avmaskningspiller så nu ska vi inom 10
          dagar vara tillbaka i Sverige.............A...............
         




Kommentarer
Postat av: Anonym

Du skriver bra och medryckande och tar fina bilder.Om du tröttnar på USKA jobbet så kan du sadla om till fotograf ell journalist,det är aldrig försent!! AQ

2011-07-05 @ 18:44:39
Postat av: Anita

Haha......Du Anette jag får nog hålla mig till bloggandet tror jag....men hade jag varit yngra så kanske......Anita......

2011-07-05 @ 21:31:21
URL: http://ekebergsbo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tänkte tipsa mina vänner på bloggspace om din härliga blogg är det ok AQ

2011-07-05 @ 21:34:49
Postat av: Anonym

Haha......Du Anette jag får nog hålla mig till bloggandet tror jag....men hade jag varit yngra så kanske......Anita......

2011-07-05 @ 21:35:00
Postat av: Anita

Ja du Anette nu blev det en upprepning men det gör ju inget eftersom du ställde en fråga och den kan jag ju svara på här.....du får gärna tipsa dina vänner.....Anita.....

2011-07-05 @ 21:38:46
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nu har jag tipsat om dig på min blogg,gillar dig skarpt,du e rak o ärlig ,står för vad du tycker och tänker,inget hemligmaketseri eller hemlig blogg.

Ärlighet varar längst och du skriver och fotar perfekt.

Du är en underbar människa ska du veta AQ

2011-07-05 @ 22:17:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0