Ojdå

                Mitt nya liv har börjat ......och det blev
                drastiskt måste jag säga......vi har nu
                lagt om våra matvanor och ska utesluta
                kolhydrater i vår kost......så här såg vår
                matsedel ut i går..............................


    
                Till frukost blev det äggröra, bacon och
                broccoli med skinka ost och paprikapulver



                 Till middag blev det nötstek med champinjon
                 sås , stekt rödkål och bönor....................



               Senare på kvällen blev det räkor och
               avokado med lite bubbel..............



                     Och ännu senare blev det lite ost
                     utan kex men med ett glas rött...

                     Det var vad jag åt i går och när jag
                     skulle ta mitt kvällsinsulin så sänkte
                     jag det med några enheter......för min
                     diabetessköterska säger att jag ska ha
                     sex på morgonen (och det tycker Goe
                     Gubben som har en enkel form av humor
                     är jätteroligt..????)...men det har legat
                     runt åtta  istället.......men efter det jag
                     åt i går kollade jag mitt blodsocker nu
                     på morgonen och det var då 3,9.......
                     oj så lågt nu var det hög tid att äta lite
                     frukost........nu gäller det att kolla mitt
                     blodsocker ofta och att anpassa mitt
                     insulin, men jag är positivt överraskad
                     att mitt blodsocker sjönk så drastiskt bara
                     av att ta bort kolhydrater och istället äta
                     mera fett..........A.......................................

Kommentarer
Postat av: Magnus

Haha, slut på matlådor för lillebror???

2011-01-17 @ 11:11:02
Postat av: ANITA

Ja det är det nog...om han inte vill gå över på kolhydratfri kost........

2011-01-17 @ 12:42:02
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/
Postat av: Madde

Men du...det där såg ju himla smarrigt ut.

Vad duktig du är.

Kram kram

2011-01-19 @ 14:56:23
URL: http://qwarforth.blogg.se/
Postat av: ANITA

Ja du Madde jag skippar gärna kolhydraterna om man får äta så här gott....Kram......

2011-01-19 @ 17:34:01
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0