LINGONBRÖD



             Nu börjar den infinna sig, Julstämmningen
             i dag har jag bakat en lingonlimpa för att
             ha på julbordet................................



                Saftig och god blir den....jag har även lagt
                katrinplommon i blöt......det ska bli katrin-
                plommonsås till Ris a' la maltan.......Jul-
                dukarna ska strykas och i morgon kväll
                ska granen kläs och skinkan ska ugns-
                bakas och provsmakas framåt nattkröken
                det är en tradition som vi har haft sedan
                pojkarna var små.......ja det är lite vad jag
                ska pyssla med i dag.....och jag känner
                absolut ingen stress.......jag ser fram mot
                en lugn och skön Julhelg..............A...........

Kommentarer
Postat av: Anonym

Även jag har knallat runt i min ensamet under dagen,fixat lite här och donat lite där.Snart är allt under kontroll inför Julafton.Må gott kram AQ

2011-12-22 @ 17:17:02
Postat av: ANITA

Ja tänk vad skönt det är när man slipper stressa...jag har haft barnbarnet Wilma här i e.m och vi har spelat lite spel och sedan blev det frågesport...kul...men nu blir det att provsmaka lingonbrödet...Ha det bra...Kram...

2011-12-22 @ 20:31:49
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0