2:a Advent



         Då var julbordet i Olshammar färdig ätit
         och vad vi åt måste jag säga................
         här är det Erik och jag som smälter maten



              Magnus och Anna tyckte också att det
              var gott.......några platser bredvid oss
              satt min gamla arbetskamrat Mari-Anne
              Henrysson med sin man Arnold och åt,
              trevligt när gamla bekanta dyker upp......

             I dag har jag varit på Kastanjen och putsat
             Daniels fönster......och den arkitekten skulle
             jag gärna tala med, som har ritat dom husen,
             hur sjutton kan man göra fönster ända ner
             till golvet och sedan sätta element framför??
             och vissa fönster går inte att öppna..?? hur
             är det tänk att man ska putsa dom på ut-
             sidan...?? karlar säger jag bara.....!!!!!!!!!!
             Nej nu blir det att sätta sig i ett varmt fotbad
             för fötterna värker som tandvärk......och så
             blir det att virka en tomte eller två........A.....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jo vi är många som undrar hur sjutton det är tänkt med fönsterna på Kastanjen,hett som i en gryta på sommaren och putsa är otänkbart,KARLAR!!!AQ

2011-12-04 @ 16:07:28
Postat av: Anita

Ja jag skulle gärna vilja ta dit arkitekten och sätta en putstrasa i näven på han, bara för att se hur han har tänkt.....

2011-12-04 @ 17:17:52
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/
Postat av: Mariana

Tjingeling.... fina bilder på familjen.. :)

Sådan mamma, sådana söner... jaså Goe Gubben ville också ta åt sej.. haha..



Vad gäller fönstren skakar jag bara på huvudet..



Nu drar jag snart iväg till min tredje jobbarnatt.

Det har varit två lugna nätter. Helst skulle jag varit i Örebro på O Helga Natt ikväll...



Ha det gott... kram...

2011-12-04 @ 19:03:49
Postat av: Anita

Hej Goa Mariana......oj vad vi åt.......sedan blev det hem för att ta sig en gammeldansk för matsmältningen....och det hjälpte.....Vad skönt att ni har haft lugna nätter....hoppas det håller i sig till nästa helg, då har jag en trenätters....jag skulle också vilja åkt till Örebro....men orken tröt..hoppas ni får en till lugn natt...Kram....

2011-12-04 @ 19:21:12
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0