Påskslut



         Ja då ska Påsken dansas ut.....och det är inte alls så
         jobbigt som när julen dansas ut.....Här på köks-
         fläkten sitter det ett par hönor med dinglande ben



        Jag tycker om dessa så jag kanske ska "glömma" dom
        en vecka till.....................................



          I hallen står det lite påsksaker som idag åker in....



        Det kom en liten påskgubbe och han blev alldeles
        till sig när han fick se min fina påskhäxa som är
        från Gabriel Fajans i Timmernabben.......................



         Påskblommor som jag egentligen skulle gett
         bort ....men det blir inte alltid som man tror
         så därför hamnade denna kruka på mitt köks-
         bord tillsammans med lite annat..................



         I denna porslinshöna finns det fyra äggkoppar
         och salt och pepparströare......jag tycker det är
         bra med" allt i ett "....då behöver man inte leta...



          Ett litet porslinsägg som jag brukar ha med
          som påskpynt i husbilen...men i år fick det
          stanna hemma eftersom vi bara var ute en
          natt....och vädret var så fint så vi satt inte
          i husbilen utan bara sov där.......................

          Ja det var det hela...men nu åker det in och
          tas fram om ett år igen.......A.....................

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad fint .....så himla fint!



Kram Madde

2011-05-02 @ 07:04:59
Postat av: ANITA

För en gång skull fick jag fram lite påsk saker jag brukar missa det .....jag visste inte att jag hade så mycket....men nu är de undanplockade...kram...

2011-05-04 @ 09:47:00
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0