Utan smärtlindring



              Jag är egentligen inte arg, utan jag
              blir bara trött, trött, trött, på vårt
              apotek som vi har i Fjugesta......
              visst förstår jag att ett sådant litet
              apotek inte kan ha allt hemma, men
              jag tycker att det händer ofta att de
              inte har mediciner hemma........nu
              skulle Ludde har smärtlindrande
              droppar efter sin operation...........
              men inte fanns det, jo i en större flaska
              som kostade över 200 kronor i stället
              för den jag skulle ha som kostade 117 kr
              den kunde jag få köpa........men då jävlar
              träder smålänningen i mig fram...........

              Sedan frågar de som vanligt.....du ska inte
              in till stan en sväng........Hallå om jag ska
              in till stan en sväng så handlar jag väl min
              medicin där och inte i Fjugesta................

              Men priset tar väl i allafall sommaren 09,
              vi skulle åka med husbilen på semester 
              till Italien-Frankrike, och jag hade skrivit
              ner alla medikamenter som vi skulle ha
              med oss, och dagen innan vi åker går jag
              glad i hågen till apoteket, jo då allt fanns,
              utan mitt insulin.......men sa jag, i morgon 
              åker jag utomlands och måste ha det med 
              mig.....men då fick jag mig en skopa ovett
              för jag kunde minsann inte komma i sista
              minut och tro att allt skulle finnas...........
              men herre Gud.....det finns ju dom i
              Fjugesta som får slut på sina mediciner
              och behöver samma dag......................

              Nu blev det så med Luddes droppar att jag
              får hämta dom 0930 i dag så han får dom
              några timmar för sent......men jag hoppas
              verkligen att han inte får ont.....kraken....

              Kan för övrigt berätta att dagen har börjat
              med huvudvärk, och det är kanske inte så
              underligt.........med Madde-väder också....

              Ha det gott.................A...........................
             

Kommentarer
Postat av: Madde

Ja visst är det Madde-väder vännen.

Hmm det där med Fjögets apotek är ju inte bra.

Jag har värktabletter hemma...sen Bamse blev av med bollarna så du vet....om han får ont.Du ska nog ha samma dos till din som jag fick till min.Dom är ju lika stora.En tablett intryckt i en korvbit bara...sen är värken som bortblåst.

Kram Madde

2010-09-21 @ 08:46:15
URL: http://qwarforth.blogg.se/
Postat av: ANITA

Hej Madde.....Jag fick mina droppar till slut och Ludde verkar må rätt bra....så det ordnade sig till slut.......Kram Anita.......

2010-09-22 @ 06:22:34
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0