Nostalgi

                   Tillbaka i Fjugesta...och sista
                   städningen av vinden.........

                   När Fredric var 8 år tror jag,
                   vi hade nog bott här i 1 år
                   så det är 30 år sedan som
                   han kom hem och hade köpt
                   en present till mig...........
                   det var en kartong som inne-
                   höll 9 kaffekoppar, och dessa
                   koppar har jag inte tagit ur
                   kartongen, och Lars har sagt
                   varje gång vi städat och att
                   släng kopparna, du kommer
                   ju aldrig att använda dom ändå,
                   nej men jag kan ju inte slänga
                   något som han köpt för egna
                   pengar sa jag........så i dag när
                   vi städade på vinden kom de fram
                   igen.......men nu ska de diskas
                   och sättas in i vitrinskåpet, för nu
                   tyckte jag dom var fina............



                                  Tre blå och vita koppar.......



                   Tre med gula rosor på......



        Tre grå-blå jättefina dom är nog moderna nu......



          Prislapparna sitter kvar faten gav han 2 kronor styck för



                    Kopparna kostade 1 krona styck........



                  Det skulle bli 27 kronor för hela kalaset
                  men han kanske fick mängdrabatt, för
                  han köpte dom på loppan här i Fjugesta.

                  Men som sagt nu ska de inte in på vinden
                  igen, nej nu ska de fram i dagsljuset.......

                  Ha en skön Söndagkväll.................A........





Kommentarer
Postat av: Madde

Fan vad snygga dom längst fram är.

Dom måste vi dricka kaffe i nån gång.

Kram Madde

2010-09-06 @ 10:50:29
URL: http://qwarforth.blogg.se/
Postat av: ANITA

Hej Madde....javisst var de snygga, vi kan ta en fika när du kommer i morgon....då ska jag göra en äppelkaka.......Kram Anita......

2010-09-06 @ 10:56:40
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0