ISTERBAND

                     GodMorgon

        I dag var det den stora Isterbands-
        dagen, alla i vår familj gillar den äkta
        Smålandsisterbandet, det är faktiskt
        skillnad på Iserband och isterband...
        och vi vill inte ha med stuvad potatis
        utan här är det mycket god vit sås, så
        att pojkarna kan mosa ordentligt.......
        Jag var uppe tidigt och gjorde matlådor
        till Lars, Fredeic och Erik....men bäst jag
        höll på så kommer Fredric och ska kolla
        om de var ätliga denna gång också......
        Ock de blev godkända han åt en smak-
        portion sedan blev det en lur på köks-
        soffan............................















               Nu väntar jag bara på att Madde kommer
               så att vi kan ta en fika och sedan åka på
               loppis..........Ha det gott...........A.........

Kommentarer
Postat av: Madde

Tack för fikat.Jag är ju galen i äppelkaka med vaniljsås.Men du isterband är inte dumt det heller...Ska göra det till G och mig nån dag i helgen tror jag.Så kan barnen få pizza(här äter de inte isterband si).

Kram Madde

2010-09-09 @ 08:29:11
URL: http://qwarforth.blogg.se/
Postat av: ANITA

Vilken tur att du gillade äppelkakan och vilken tur att jag hann spara en bit till dej.....mina ungar har isterband på "beställningslistan" de brukar prata ihop sej så att alla har en ledig dag och sedan ringer de och säger att vi kommer på lördag och då hoppas vi att det serveras isterband...men Goe Gubbens hemlagade pizza går också bra...Kram Anita..

2010-09-09 @ 09:04:48
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0