FOTBOLL



                Klart att jag hejar på "mitt" hemmalag.....
                Kalmar FF......som i år firar 100 år...........

                När jag bodde "hemma" i småland var jag
                och tittade på när de spelade på Fredriks-
                skans.......Benno Magnusson var ju med
                och spelade.......han och jag är lika gamla
                och skolkamrater.......När jag var i 14-15
                års åldern var det ett annat lag som låg mig
                varmt om hjärtat nämligen BIK..................
                Blomstermåla idrottsklubb......Ja det var tider
                det.........då fanns det några killar som var 
                värvade från Fågelfors som hette..Bosse
                Lasse och Pelle som var bröder och sedan en
                Bosse till som var kusin till de andra tror jag,
                de här pojkarna hyrde en lägenhet i Salthäll
                ett bostadsområde i Blomstermåla........Där
                var vi ett stort gäng som hade väldigt roligt
                
                          
                           

                      Ja det här var lite av mina "idrotts-
                      minnen".........Nästa gång Kalmar FF
                      kommer hit för att sparka boll ska jag
                      ta mig sjutton gå dit och heja på dom
                      
                      Ha en bra dag..............A....................





               






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0