Fönsterputs

                 Jag har idag börjat med mina
                 fönster och det blev två stycken
                 putsade på övervåningen, skönt
                 när man kommer igång........

                 Ja det där korgbrödet gick ju
                 åt med en rasande fart så det
                 var bara att göra ännu ett i dag
                 men det gör ingenting för det är
                 så himla gott nybakat...........

                På torsdag får jag 10 kilo kräftor
                som ska kokas, det blir gott när
                de ligger där i frysen, och bara
                väntar på att vi ska ta upp en
                burk och suga i oss, och då är
                det tänkt att den vita perioden
                ska vara slut för man kan ju inte
                käka kräftor utan "den lille"........



                Mammas gamla kista står jag och
                jullrar på, när jag putsar det ena
                fönstret, för den är placerad precis
                framför............den tjänstgör för-
                övrigt som ett barskåp..............

                Ha nu en skön kväll........A.........

Kommentarer
Postat av: Madde

Vilken fin gammak kista.

Barskåp....det var en ny variant=)

Kram Madde

2010-09-15 @ 07:46:49
URL: http://qwarforth.blogg.se/
Postat av: ANITA

Ja den kistan hittade mamma hos en gammal tant när den stod ute i hönsgården och innehöll foder av något slag, och hon fick den av gumman.....men jag vet inte hur gammal den är, mamma hade tyger och mönster i den , och nu är den en "barkista" den har nog varit med om ett och annat tror jag...Kram Anita.....

2010-09-15 @ 10:39:54
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0