Broderier



          Här ligger den "pigge" sjuklingen och
          solar sig ute i kuvösen....................



            När jag åkte från USÖ tog jag vägen
            förbi Kumla och handarbesaffären
            som jag brukar handla i.....jag skulle
            bara ha lite blått garn.....och till min
            förvåning så sålde hon ut allt till halva
            priset, för hon skulle slå igen den 1/10
            så då fick denna bonad följa med mig
            hem...den passar mig som handen i
            handsken...den handlar om vågor, sol
            och strand......finfin...................men
            att hinna brodera den får nog vänta
            till vintern, tror jag.........................



               Jag köpte dessa julgardiner i en nätaffär
               Sedan var vi på Bauhaus häromdagen
               och där sålde de ut gardiner, så jag köpte
               ett par vita knytgardiner där, och nu har
               jag ritat av mönstret och ska föra över det
               till Bauhaus gardinerna och brodera dom
               med blått garn till Daniels nya kök på
               Kastanjen......det blir nog snyggt tror jag



              Här kommer det nya projekt på löpande
              band, men det är kul.....bara man inte
              fastnar i gamla invanda mönster med
              mat, tvätt och städning hela tiden.......
              på tal om det så blir det nog ett korg-
              bröd i dag också......solen skiner och
              här är humöret på topp i dag.....kan det
              kanske bero på att jag är friskskriven
              och snart ska börja jobba igen........ja
              kanske det...................A....................

Kommentarer
Postat av: Madde

Vad duktig du är.....Skönt att du är frisk vännen.

Nu blir det lattjo på jobbet igen;)

Kram Madde

2010-09-23 @ 07:12:16
URL: http://qwarforth.blogg.se/
Postat av: ANITA

Ja nu är det slut på slappardagarna....nu börjar allvaret igen.....Kram.......

2010-09-23 @ 09:25:41
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0