TISDAG 16/11


                         Godmorgon
 
             Vaknar till strålande solsken....bara det
             gör att man mår bättre i själen........det
             har varit tungt och grått nu ett tag tycker
             jag, november är inte min favorit månad
             kan jag säga........Jag gick av mitt jobbar-
             pass i morse och nu är jag långledig, och
             det känns så himla bra, det är tungt nu på
             jobbet också...mycket att göra och långt att
             köra........men dessa två nätter har gått bra
             jag har jobbat med två favvo syrror....den
             nya syrran som gick på mina helger har sagt
             upp sig och har slutat, så nu blir det lite hattigt
             igen på mina jobbarpass med olika syrror......
             innan den nya nattsyrra börjar....................



            Tjejerna på Linden sticka så fina spiral-
            strumpor, så jag tiggde till mig beskrivningen
            för egentligen kan jag inte sticka, men jag har
            gjort sådana här strumpor på  80-talet en gång,
            och jag tyckte det var skitroligt......så nu ska det
            bli ett nytt försök.........................




            Jag var på ICA Maxi i Kumla och hittade
            detta fina strumpgarn....så nu på min lång-
            ledighet ska det stickas på kvällarna framför
            TV:n........men nu är det dags för frukost....A.....





Kommentarer
Postat av: tarja

Hej Anita!



Vilket fint strumpgarn! Jag vill också sticka spiralstrumpor.. Kanske jag kunde få en kopia av beskrivningen av dig när vi jobbar nästa gång??!!

Ska snart iväg o jobba igen, varför lovade jag att jobba en natt till.... Hoppas du får en skön lååångledighet! kram t

2010-11-16 @ 18:26:36
Postat av: ANITA

Hej Tarja....klart att du ska sticka strumpor, vi fixar det nästa gång vi jobbar.....ja ibland undrar man varför man lovar att ställa upp och jobba extra men jag är likadan, men nu ska jag njuta av ledigheten.....ha en bra natt....kram.....

2010-11-16 @ 21:08:21
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/
Postat av: Siv Carlsson

Hej Anita. Vilka fina strumpor kan du inte dra en kopia åt mig oxå.Jag har fler mönster på strumpor så om du tycker det är kul att sticka delar jag gärna med mig av dem.Det är så avkopplande att sticka. Ha en skön långledighet själv jobbar jag 2 nätter nu.Kram Siv.

2010-11-17 @ 10:13:17
Postat av: ANITA

Hej Siv..Klart att du ska få ett mönster också, jag fixar det till nästa helg när jag jobbar....du vet jag är inte så haj på att sticka så jag provar med dessa strumpor först så får vi se om det kan bli något annat senare.......Ha det bra på dina jobbarnätter nu...kram Anita...

2010-11-17 @ 10:36:04
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/
Postat av: Madde

Jag vill också ha mönstret vännen.Men just nu virkas det tofflor här i Hulvik....himla kul det med.

Kram Madde

2010-11-23 @ 13:46:57
Postat av: ANITA

Ja du får också mönstret när vi jobbar till helgen...kram.....

2010-11-23 @ 17:33:43
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0