UTFLYKT



           Idag har jag varit på utflykt..........



                        Jag åkte åt Kumla hållet
                        där Närkeslätta brer ut sig



                   Så hamnade jag hos Mari-Anne
                   och Arnold Henrysson.......Där
                   är det mycket prat och skratt
                   



                  Den här växte i deras trädgård
                  så himla fin jag tror den heter 
                  Penningaört...........


 
             Julros hade hon som växte i en stubbe........



             Sedan tog Mari-Anne med mig på en
             åktur, vi åkte bl.a i Trossbogatan....
             jag gillar sådana där namn....och att
             hon bott på sillagatan i Åbytorp....kul..



            Efter några timmar var det dags att
            åka hemåt igen.....efter gott kaffe,
            kakor, räksmörgåsar och pilsner......
            Vi skrattar år gamla tokigheter och
            minnen som vi varit med om, så att
            man har ont i magen när man kommer
            hem.....men roligt har vi............

            Nu ska jag försöka få ihop något
            till middag i dag...............

            Ha det bra.........Kram Anita........

Kommentarer
Postat av: Madde

Jäklar vad roligt för dig och Marianne.Ni har många roliga minnen att tala om och skratta åt.

Hoppas att allt var bra med henne....Vi hade det så roligt på den gamla goda tiden.Usch jag saknar den tiden om jag ska vara ärlig.

Vad fränt det där var med att plantera en julros i en gammal stubbe.Jag har en sån där stubbe,som aldrig vill ruttna.Kanske ska trycka ner någon planta där.

Kram Madde

2010-05-20 @ 07:19:11
URL: http://qwarforth.blogg.se/
Postat av: ANITA

Ja du Madde visst hade vi roligt, och det var sådant som vi talade om i går, den gamla goda tiden

och sedan skulle jag hälsa till alla hon känner....

så nu har du fått en hälsning från henne...gamla stubbar blir så fina med något i eller på....

Kram Anita.......

2010-05-20 @ 09:37:33
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0