1 Maj........



       GODMORGON....

Ny månad igen......det går
fort nu.....men i Maj månad
ska man kunna sitta inne
och titta ut och se att solen
skiner, och vår-blommorna
slår ut, och då tar man på sig
en tunn jacka och går ut,
solen skiner ju så rart men det är
ingen värme i luften....det är
vår tycke jag.....det ska inte
vara 20 grader varm i Maj för
då blir det ingen varm sommmar

Nu har jag jobbat en av mina tre
nätter...och vi haft att göra kan
jag säga, det blir att åka kors och
tvärs i kommunen......I natt var det
Jan-E och jag som jobbade, och
vi skulle försöka leta på en ny
brukare boende långt ut på vischan
mitt i skogen, och klockan var 0300
så det var fortfarande bäcksvart, och
efter mycket letande hittade vi ett hus
men vi kom aldrig ner på gårdsplan för
det var hinder i vägen.....och vi läste
vägbeskrivning och diskuterade om det
verkligen var dit vi skulle, jag går ner
till huset sa Jan-E om du har helljuset
på.....och han gick och kom tillbaka och
sa, att det måste vara här....jaha sa jag
då går vi in, för det var jag som hade
nycklarna.....men när jag klev ur bilen
var det svartare än svart....vilken tur
tänkte jag att de inte har någon hund
här....sedan snubblade jag på någon
sorts mur så jag höll på att åka fram-
länges men i sista minut fick jag balansen
åter......men mitt högra knä fick sig en rejäl
smäll.........men som tur var så var det rätt
hus...och vet ni vad.. de hade en stor hund
haha, det var tur att han inte gav sig tillkänna
innan, när vi smög omkring utanför för då
hade jag nog aldrig gått in.............

Dessa 10 tim som vi jobbar går i ett nafs
och brukarna är så goa när vi kommer,
det är inga sura miner där, utan de har
väntat att vi ska komma, och är så tack-
samma..........Tänk vad skönt det är att ha
ett jobb som man trivs med........och går
till säng skrattande för det kan bli så tokigt
bort i stugorna........då känner man att i natt
har jag uträttat något bra för mina med-
människor.....och då är man nöjd..........

Ha det bra........Kram Anita............ 

Kommentarer
Postat av: Madde

Härligt jobb du har vännen=)

Kram Madde

2010-05-01 @ 18:54:57
URL: http://trolldom.blogg.se/
Postat av: ANITA

Ja men ibland blir man stressad när man inte vet vart man ska....men visst jag trivs som fisken i vattnet med jobbet......Kram Anita.....

2010-05-01 @ 18:59:08
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0