Vad gjorde jag för mat idag



Ja i dag ska jag göra en god fiskgryta..........och här kommer receptet


600 g torskfile'
2 gula lökar
2 vitlöksklyftor
1 finhackad röd chili
2 msk olivolja
4 tsk curry
4 dl kokosmjölk
ev lite mellangrädde
1 fiskbuljong tärning
dill.......
salt........
....


Finhacka lök och vitlök....häll i olivoljan i en kastrull och "svetta" löken
rör ner chili och curry.........



Tillsätt kokosmjölk och buljongtärning och ev mellan grädde............



Lägg i fiskbitarna och låt puttra på svag värme tills fisken är färdig......



Häll till sist i rätt mycket dill och smaka av med salt............



Serveras med kokt potatis eller pressad potatis och gröna ärtor........
ett glas kallt tort vin sitter inte fel till denna rätt........Smaklig spis......

Ha en bra kväll.........
Kram Anita..................



Kommentarer
Postat av: Siv Carlsson

Hej Anita. Har hittat din blogg och receptet på Köttfärsgratängen du gjort häromdagen.Skulle ha hit Anita Johansson på lunch i dag och kom då på att jag kunde testa den. Det blev jättegott och Anita fick receptet av mig. Såg att du skulle till Kanarieöarna i helgen blir faktiskt lite avundsjuk men önskar dig en skön semester.Kram Siv på Oxelgården.

2010-03-11 @ 19:52:28
Postat av: hemma hos wilma

hej farmor nu har jag presat apelsiner och gort jos och det var gette gott i morgon ska jag gå till skolan så nu ska jag gå up och sova så god natt och sov så gott kram Wilma.....

2010-03-11 @ 20:09:23
Postat av: Anita

Hej Siv... Vad roligt att gratängen smakad bra...

Ja nu åker jag på en vecka till Teneriffa, jag är lite trött på all snö här hemma...men det finns säkert kvar när jag kommer hem...roligt att du kommenterade på bloggen....Ha det bra...Kram Anita..

2010-03-11 @ 21:07:49
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/
Postat av: Anita

Hej Wilma gumman vad bra att du gör din egen juice för det är mycket vitaminer i den....hoppas att du får en bra dag i skolan....Puss och Kram från farmor

2010-03-11 @ 21:10:44
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/
Postat av: Madde

Tack för ännu ett recept vännen.

Skitkul att du lägger ut dom...

Kramar Madde

2010-03-12 @ 08:40:09
URL: http://trolldom.blogg.se/
Postat av: Anita

Hej Madde.....Ja när orden tryter tar jag till ett recept.....jag tycker själv det är roligt att prova

på andras recept......och nu vet jag att både Siv och Ewa har provat.......kul.....Kram Anita.....

2010-03-12 @ 11:22:00
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0