LÖRDAG 13/3

Hej i dag tänker jag göra en snabb pasta och
köttfärs-gryta till middag.......och här kommer
ingredienserna.....................................

* en guk lök hackad.......
* olja och smör till stekning
* 500 g köttfärs.........
* 1 burk krossad tomat..
* 1 msk tomatpure'
* 1 vitlöksklyfta hackad eller pressad....
* salt, svartpeppar, oreagon, timjan.....
* 200 g pastaskruvar....ca 5 dl.........
* 2 tärnade tomater..............



Bryn lök, vitlök och köttfärsen...........



Häll i de krossade tomaterna eller passerade, går bra vilket som.....



Häll i tomatpuren och alla kryddorna........



Låt koka 7-10 min innan ni häller i de färdigkokta pastaskruvarna......



Tärna tomaterna och låt de bli varma........



Till sist strör jag över lite basilika........



Ja så var den färdig...Jag gillar allt i ett grytor för det blir aldrig så
mycket disk och det som blir, hinner man diska upp innan grytan är klar..

Jaha nu är det packning som gäller.........
Ha en bra dag..........
Kram Anita.............

Kommentarer
Postat av: Madde

Ha ha ha det här börjar ju bli en matblogg.

Skitkul tycker jag....jag kan ju snart slänga kokböckerna=)

Kram Madde

2010-03-13 @ 15:12:41
URL: http://trolldom.blogg.se/
Postat av: Anita

Ja det var sista receptet.....nästa gång jag bloggar

kanske jag har något att säga......Kram

2010-03-13 @ 15:15:39
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0