MÅNDAG 21/6



        Ett nytt projekt är på gång, jag håller
        på att måla om min gamla kökssoffa.

        Jag hade den med mig i flyttlasset när
        kom hit för 31 år sedan......men då lutade
        jag av den för då skulle ju alla möbler vara
        trävita.....och det var ett jäkla jobb, för den
        soffan har målats om många gånger, den
        har varit röd, blå. brun och grå....men nu
        ska den bli vit, och den ska få återinträda
        i köket. Jag har grundmålat den och nu ska
        ut och fortsätta med vit färg.....sedan ska det
        köpas nytt tyg till sofflocker och nya gardiner

        Det är roligt när man kan göra om lite då och då
        vi ska också inhandla nya bänkskivor till köket
        men det hinner vi nog inte innan semestern......

        Nej nu är det dags att greppa målarpenseln....
        Kram.........

Kommentarer
Postat av: Madde

Hejsan vännen!

Ja den soffan blir fin den.Jag har också ett projekt på G nu.Ett skåp ska bli vitt,så här slipas det för fulla muggar.Det är kul att man kan fixa till gamla grejer,så de får nytt liv.

Fint kommer det att bli i ditt kök....den soffan kommer pryda sin plats;)



Kram Madde

2010-06-21 @ 15:26:49
URL: http://qwarforth.blogg.se/
Postat av: ANITA

Ja det är ju roligt att få gamla saker nya igen...

när soffan är färdig har jag lite stolar som också ska snyggas till.....men det får bli efter semestern

Kram Anita......

2010-06-21 @ 17:12:18
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0