FÖRSTA EXTRA NATTEN GJORD



          Det har varit ett långt dygn, med för lite sovande...
          I går förmiddag drog jag en sväng till Mariberg......
          Ja där var det ju rea i nästan varenda affär, så det
          tog ett bra tag innan jag kom hem......Ludde ville
          inte vara inne utan han ville vara ute på framsidan
          där det är skuggigt och skönt och bara några meter
          från vägen så det kommer ju alltid någon som går
          förbi och stannar och talar med honom....och är det
          något han gillar så är det att få uppmärksamhet.....
         
          Klockan tre kröp jag ner i sängen för försöka sova
          några timmar eftersom jag skulle jobba ett par extra
          nätter, men det gick ju dåligt, det var för varmt och
          sedan hörde jag hur de talade med Ludde, och då
          fick jag för mig att det finns ju folk som stjäl hundar
          det var ett par som är med i husbilsklubben som blev
          av med sin hund förra året.......fy vad hemskt bara att
          finna ett tomt koppel......ja så då var det kört med den
          vilan.......Ida skulle klippa mig på kvällen och sedan
          handlade vi lite på ica, hem och ställa mig vid spisen
          för att steka fläsk och spenat....ja sedan var klockan
          2030.....och det var dags att packa jobbarväskan....

          Trött som ett svin var jag när jag kom hem, och nu har
          jag sovit gott i drygt 5,5 timmar....skönt......nu är det
          nedräkning på jobbet och det både syns och känns,haha
          I natt var det min tur att köra, och när vi kom ut från
          Oxelgården låser jag upp dörren och är på väg till
          passagerarsätet och Tarja går till förarsätet, innan vi
          kom på att det är ju jag som kör.....klockan 03 var det
          dags igen, då var vi uppe i skogen hos en brukare och
          skulle låsa och gå därifrån när Tarja börjar leta i sina
          fickor vart bilnycklarna är, och där stod jag en stund 
          innan jag kom på att dom har ju jag för som sagt det
          är ju jag som körde......och när man är trött så blir
          sådana här saker väldigt roliga....man är så lättroad
          ibland om nätterna.......men som sagt nedräkningen
          har börjat......7 nätter kvar till den välbehövliga
          semestern

          Nu är det dags för frukost för snart ska jag jobba min 2:a
          extra natt....................Ha det gott..............................A

Kommentarer
Postat av: Madde

Ha ha ha jag kan se er två när ni står där vid bilen helt vilsna.Ha ha ha ja jag vet hur roligt det där är så där dags på natten.

Kram Madde

2010-07-01 @ 10:45:29
URL: http://qwarforth.blogg.se/
Postat av: Madde

Fan vad läskigt det där med att dom stjäl hundar.

Kram Madde

2010-07-01 @ 10:46:17
URL: http://qwarforth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0