Söndag 17/1

          GODMORGON...

Ja då var min sista jobbarnatt gjord
för denna helgen, I natt jobbade jag
med en kille född 82 som var syrra
men han var jätteduktig och det gick
bra......Det roliga var att han jobbade
som narkossyrra på Oskarshamns
lasarett....och där gick jag min sjuk-
vårdsbiträdes utbildning 1970........



Vi fick ett larm i natt så vi var tvugna att
hämta extra hjälp inne på Linden...........
och de ställde upp och följde med i sina
hala foppatofflor....när vi kom fram till
brukaren så var det förskräckligt mycket
blod, jag har nog aldrig sett så mycket
förrut, men vi ringde ambulans och anhöriga
och jag tror att det slutar bra....men jag var
nerblodad, så Lindens personal fick låna ut
en tröja till mej och sedan tvättade de min
så det var bara att åka in till Linden i morse
och hämta en ren tröja, tack Gunvor för
tvätten och Helena för att du följde med
och lyfte...........Natten förflöt sedan i lugnets
tecken....det är tur att det inte kommer för
många sådana larm samtidigt..........

Nu kommer pojkarna hem (två) och Lars har
gjort Biff Stroganoff för det är Magnus favorit
Sedan ska jag nog knalla iväg på 20-års kalas

Ha en bra Söndag............
Kram Anita......................

Kommentarer
Postat av: Madde

Vad duktiga ni var inatt....

Usch otäckt med mycket blod så där .....tycker jag.

Kram Madde

2010-01-17 @ 13:56:16
URL: http://qwarforth.blogg.se/
Postat av: Anita

Hej Madde.....Ja det är otäck med så mycket blod...

det tar ju ett tag innan man får se hur stora skadorna är.....men det gick ju bra som tur är...

Kram Anita.........

2010-01-17 @ 15:29:47
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0