Kväll



Jag talade ju om att vi hade satt på en deg i går
som skulle stå över natten i rumstemperatur....

I dag gjorde Lars resten på degen, men han var
så missnöjd för att degen blev för lös, så han
ville hälla i lite mera mjöl, men det tyckte inte jag
utan jag sa att vi skulle grädda dom ändå..........

och blir det inte bra då slänger vi ut dom till fåglarna
de bryr sig ju inte....eller....ja hur som helst så gräddade
han dom som det stod i receptet och sprayade in vatten
som det stod att man skulle göra........och ut kom världens
godaste chiabatta bröd....jäklar vad goda dom blev..........

Skorpan utanpå var så där frasigt hård, och inuti var de
så luftiga och goda....så det här receptet var det inte sista
gången vi bakade efter..............

Nu är det GodNatt...........
Kram Anita...........................

Kommentarer
Postat av: Madde

Jag vill ha receptet....men det kan vi ta nån gång när vi träffas.

Kram Madde

2010-01-11 @ 08:29:24
URL: http://qwarforth.blogg.se/
Postat av: Anita

Ja jag ska skriva av receptet till dej...Kram Anita...

2010-01-11 @ 11:44:15
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0