Kallt


Inatt har vi kommit ner till -22,5 grader
som mest, det är svårt att hålla värmen
i bilen när man kör korta sträckor och far
in och ut i stugorna......det går bättre när
man kör längre sträckor ut på landet......

Annars har det varit en bra natt och morgon
med mycket skratt....det är en himla tur att
man kan skratta åt och med sina arbetskamrater
det är det värsta jag vet när allt ska vara så
jäklar perfekt och tillgjort.....Nu har Ludde och
jag ätit frukost så nu går vi och lägger oss några
timmar, jag ska även jobba kommande natt.......

Ha en bra dag i kylan...........
Kram Anita...........................

Kommentarer
Postat av: Madde

Här måste jag skriva några rader...för nu har du tagit upp nåt bra.Visst finns det inget värre än att jobba med en människa som har en fasad utåt att den är perfekt och lever ett perfekt,lyckligt och fläckfritt liv.Jag har jobbat med sådana människor.....och fy fan vad träligt det blir.

Först att jobba med denna tysta människa...för oftast är dom ju rätt så tysta,för dom skulle ju aldrig bjuda på sig själva.....då kan ju fasaden få en spricka och folk kan glutta in och se sanningen.

Sedan att sitta där och lyssna....allt är perfekt,inga tokigheter där inte,inget tokigt pladder,inga felsteg...och veta att alla har sitt "skit"....den här människan är osäker eller lever i en kokong(som inte har öppnats än).

Nej skratta på ni med varandra och åt varandra......

Det är äkta det......

Det ska va gött att leva....annars kan det kvitta.

Kram Madde

2010-01-05 @ 09:31:08
URL: http://qwarforth.blogg.se/
Postat av: Anita

Hej Madde....du har så rätt, och de förstår inte att man ser rakt igenom dessa människor...man ser direkt vilken typ det är, och då får jag lite tunghäfta haha...(svårt att tro) men så är det....

Kram Anita........

2010-01-05 @ 13:17:09
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/
Postat av: Madde

Ha ha jag blir nog lite likadan(får tunghäfta).....eller så kör jag ett spel och försöker lägga krokben(få dom att öppna sig)för dom.

Kram Kram

Madde

2010-01-05 @ 13:44:25
URL: http://qwarforth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0