FREDAG 1/1 2010


Summering 2009

Jag vill summera 2009 med att
jag är glad att jag har det jobb
som jag har....jag har i natt sagt
hejdå till en arbetskamrat på Oxel-
gården, som går i pension, och det
tyckte jag var lite vemodigt........

Sedan är det så roligt när man får
lämna rapport till dagpersonalen på
hemvården på morgonen.....det är
många som är trötta och allra helst
i morse på nyårsdagen, men jäklar
vad pigga och alerta de blir när man
lämnar rapport, det är så roligt att gå
hem och lägga sig och känna att här
är det personal som tar över och vill
brukarnas bästa fast de har varit ute
och firat in det nya året, jag kollade
verkligen in om det var någon av
personalen som var där "bara" för att
de var tvugna att jobba, men det var det
absolut inte...pigga och alerta allihopa

En av ssk skulle nog bli själv i dag och
jag blir så imponerad av hon nog skulle
klara av det själv men att hon var tvungen
att ta med natt ssk på ett besök innan han
kunde åka hem, och det innebar att natt
ssk fick jobba över...och det känns bra att
han ställde upp både för dag ssk och brukaren
och deras anhöriga.................

Jag vill därmed summera 2009 med att
det är en jäklar tur att jag har ett jobb
att gå till.....hur skulle livet annars se ut
ja det vill jag inte tänka på................

Ha en bra jobbarnatt ni som jobbar och er
andra önskar jag att ni sover gott...........

Kram Anita............

Kommentarer
Postat av: Madde

Mmmm visst är det härligt att man har ett jobb och världens bästa dessutom.

Kram Madde

2010-01-02 @ 11:01:26
URL: http://qwarforth.blogg.se/
Postat av: Anita

Ja tänk om man inte hade detta underbara jobb att gå till....fy vill inte tänka på det ens....Kram

Anita......

2010-01-02 @ 18:30:42
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0