OS.............



Jag gillar Anette Norberg och hennes lag i curling, jag tittade
på deras match och tyckte dom var bra, och nu snart börjar
herrarnas match, och den tänker jag följa......................

Vi har haft APT möte mellan klockan 16-19 i dag och jag tyckte
att den var bra ...första timman kom Vendla och Maud och
talade från kvalitetsrådet.....och det tyckte jag var bra, man
ser nu att vi är olika grupper inom hemvården, och nu ser vi
att vi kanske jobbar förbi varandra, fast vi har samma mål,
Vi måste kanske samordna oss inom Hemvården, och eventuellt
skaffa "lathundar" så att vi kan gå in och läsa vad som gäller
i det hela, men att vi kanske måste ta avsteg från den då och då,
men att vi i det stora hela, är en grupp, som kan jobba mot samma
mål och samma struktur på dokumentering och vården av våra brukare

Det skulle ju vara bra om vi nattare kunde få komma till tals,
eftersom vi jobbar med båda grupperna, och ser olikheterna. men
vi är en "bortglömd" grupp som kanske sitter inne med mycket
information och kunskap, om hur det kan ändras på ett enkelt sätt
så att vi smidigare kommer att kunna jobba mot samma mål som 
vi har, nämligen mot Brukaren bästa........Och det första som måste
ändras på är att vi Nattare måste kunna få ge rapport till våra arbets-
kamrater på dagen om vad som har hänt under natten .....men det är
tydligen inte så viktigt....eftersom vi inte har någon rapporttid........
Det är mycket som jag tar med mig hem och ligger och funderar på,
om jag "rapporterade" fast jag inte fick...Jag känner att jag mår bättre
om jag slipper "ta med mig problemen hem".......och i stället får "lämna"
över dem till mina kamrater på dagen och att de har lite mera information
när dagsyrran kommer med sin rapport, som kanske inte inehåller lika mycket
rapporter i omvårdnaden, utan mera inom sjukvården.Ja det var mycket.......
men jag tycker det är viktigt  att se helheten inom den kommunala hemvården.
 Att vi alla är ett team.... med lika värde.....Dag som Natt personal och att vi har
 samma mål.....Brukarnas bästa..........

Ja det var vad jag tog med mig från vårt möte.........
Kram Anita.............


Kommentarer
Postat av: Madde

Du är så klok vännen min.

Kram Madde

2010-02-18 @ 00:29:46
Postat av: Anita

Hej Goa Madde .....nja jag vet inte om jag är så klok....men mina tankar går i dessa banor....men ibland känner jag att nu skiter jag i det här....men sedan tänker jag på våra goa brukare och då kan man ju inte skita i det.....ja hur man än vänder sig så har man arslet där bak.....om man inte vänder sig om för då kommer det fram.....haha

kram från en tänkande medarbetare.......

2010-02-18 @ 01:34:41
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0