Utsövd


                 I dag känner jag mig pigg och utvilad.......
                 jag somnade klockan 2200 i går kväll
                 och slog upp mina blå klockan 0800 i
                 morse......10 timmar....det var länge
                 sedan......I dag blir det en sväng till
                 Kumla för att handla både på Lidl och
                 ica Maxi......Goe Gubben ska göra en
                 70-tals inspirerad nyårs supe i morgon
                 nämligen oxfile' Wellington.....och till
                 förrätt blir det hummer......vi har inte
                 bestämt ännu om den ska gratineras
                 eller serveras naturell...............Jag
                 går även och klurar lite på ett par ny-
                 årslöften som jag tänker avlägga i
                 morgon kväll........jag har gjort det
                 förr och inte lyckats hålla det, typ att
                 sluta röka och sådant där som man inte
                 ska lova en nyårsafton......för det har
                 man glömt på nyårsdagens morgon....
                 när en kopp kaffe och en cigg är det
                 som fått en att överleva dagen.......
                 men jag har i alla fall hållit uppe med
                 cigaretter i 23 år och då slutade jag
                 i november när Erik flaggade med an-
                 komst året därpå........nej nu ska det
                 bli några andra nyårslöften.......men
                 det får ni läsa om på nyårsdagen......

                 Ha det gott.................A....................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0