Söndag 29/8



                           Godmorgon......

              Här hemma fortsätter vi med vinds-
              röjning dag 2........fy sjutton vad
              skit man samlar på sig......jag var
              tvungen att gå ner och ta mig en kaffe
              tår för jag känner att huvudvärken är
              i antågande.........Och så har vi ju den
              där tokiga hunden Ludde.....han åkte
              ner mellan trappstegen när han var liten
              så han har suttit och gnällt på neder-
              våningen och törs inte gå upp men igår
              så klarade han 6-7 trappsteg sedan 
              satt han där och gnällde igen..........
               
             .......Men man kan ju lära barn
              att gå i trappan, det ska väl inte vara
              så svårt att lära en hund, så jag övade
              med honom ett par gånger och rätt var 
              det var så gick han hela trappan själv,
              men det är bara det att han törs inte gå
              ner själv....så nu sitter han på över-
              våningen och gnäller i stället...........
              och det är ofta för han tycker att det
              jätteroligt att knata upp själv så nu
              är det ett jäkla bärande nerför trappan
              
              Nej nu är kaffet urdruckit så nu är det
              bara att sätta i gång att kasta...........

             Ha det gott.............A.......................... 
     

Kommentarer
Postat av: Madde

Ha ha ha tokiga hundar.Ozzy var precis likadan.Han ramlade ner från några trappsteg när han var valp och blev rädd.

Jag lärde honom att gå i trappen....men det ångrar jag.För nu är det ett jäkla spring där hela tiden.

Kram Madde

2010-08-29 @ 15:20:11
URL: http://qwarforth.blogg.se/
Postat av: ANITA

Ha ha nu har vi varit ute en 1/2 timma och nog sjutton sitter han på övervåningen och tittar på oss när vi kliver innanför dörren.....får bara komma ihåg att sätta upp en skål med vatten åt honom för det går ju ingen nöd på honom däruppe...Kram A nita.....

2010-08-29 @ 21:41:51
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0