Grilltrött



                              Hej..........

              Goe Gubben han gillar att grilla, men denna
              sommar har jag varit så jäkla trött på allt vad
              grillat heter, och vi har både grillat oxfile och
              fläskkarre men jag tycker inget har varit gott,
              så när Goe Gubben sitter där och njuter vid
              grillen så har jag skalat potatis och lagat en god
              Janssons i vår båtugn, och den har smakat så
              gott, och det som blivit över har jag värmt och
              ätit till frukost dagen efter...................



                    Här är båtugnen och det blir så god
                    Jansson i den................jag byter
                    ut ansjovisen mot matjesill som jag 
                    skär i små bitar, lök och lite spad
                    aromat , potatis och mellangrädde
                    oj vad gott det blir.....det är riktig
                    festmat.............Nej nu kära vänner
                    blir det en promenad med Ludde till
                    Bergavallen och hem igen, ännu är det
                    upphållsväder så seglarstövlarna får
                    nog stå i gaderoben det får bli foppa-
                    tofflor i stället för än är det sommar..
                    ( säger en som vägrar hösten)

                    Ha det gott....................A...........

           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0