GÅRDAGEN

                    Hej..........

        Igår var det full rulle hela dagen,
        Madde kom vid 11- tiden och innan
        det hade jag städat och plockat lite
        här hemma....skönt nu slipper jag
        att göra det i dag fredag...den stora
                  städardagen......

        Vi satte oss i kuvösen och Madde bjöd
        på goda räkmackor som hon varit och
        köpt på fiket....jättesmarrigt............
        Lille Ludde han uppförde sig i vanlig
        ordning inte , men det blir bättre i
        kväll för då ska han börja på upp-
        fostringsanstalten...haha... hur det nu
        ska gå.......

       När vi fikat att "skvallrat" lite tog vi en
       tur till Ankis Magasin......................





       Oj vad mycket fina grejer det fanns, så där shoppade vi loss
       Madde och jag.....vi fick med oss rätt mycket hem......

       Klockan sex var det dags att åka till Gruvstugan i Kälkesta
       för där har jag anmält Ludde till en hundkurs...........
       Lars hade stekt små köttbullar med bara nötfärs och ägg i,
       som vi skulle ha som belöning när Ludde var duktig........
       Jag ska nu inte tråka ut er med vad vi gjorde och sådant
       där, men det slutade med att Ludde blev mätt, och började
       rapa, och sedan var det ju inget kul att göra grejer som man
       fick belöning i form av köttbullar för nu var han ju mätt och
       belåten så vi kunde locka och pocka hur mycket som helst,
       men Ludde han la sig ner i gräset och tittade på de andra 
       hundarna..........Nu får vi se hur det går nästa torsdag och
       vad vi får locka med då...kycklinglever kanske...........

       Ja det var gårdagen....nu är det Fredag igen och vi får se
       vad vi ska hitta på i dag.......Det blir nog en riktig slappar-
       dag, med ett par vändor i tvättstugan.........kul............

       Ha det bra där ute.....Kram Anita.......... 
      

Kommentarer
Postat av: Tarja

Hej Anita!

Länge sen vi träffades nu..

Vi är iaf äntligen hemma efter vår extra långa semester. Helgen på Rhodos var riktigt härlig..

Men bussresan därefter var allt annat än skön! Tur att vi fick flyga hem sista biten!

Jobbar du i helgen? Hoppas..

Kram kram.

2010-04-23 @ 12:23:11
Postat av: Anonym

Hej Tarja...vad skönt att ni är hemma igen jag har tänkt på er ska du veta....Ja en bussresa ända hem hade nog inte varit någon höjdare...tur att det gick bra med flyget och att ni undkom askmolnet....

Nej tyvärr är jag långledig nu så jag jobbar inte förrän fredag den 30 och lördag, söndag...och då jobbar väl inte du misstänker jag....synd...men vi kanske jobbar veckan därpå, så jag får höra om alla bravader du varit med om.....Kram Kram.......

2010-04-23 @ 13:52:04
Postat av: Madde

Hej Anita=)

Ja visst var det kul att shoppa loss igår.Jädrar vad bra det gick.Ludde uppförde väl sig....fy satan du skulle se mina vovvar in action.Då står inte bord och stolar där dom skulle stått från början.

Ha nu en mysig Fredag vännen....och pussa Ludde lite från mig,på nosen.

Kram Madde

2010-04-23 @ 16:37:21
URL: http://trolldom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Goa Madde...ja det var skitskoj att åka och shoppa med dig, det måste vi göra om snart....

ja du lille ludde han är som han är...klart att jag ska pussa honom från dig, ska bli roligt att få träffa dina, jag tror nog att de är duktiga fast de är lite vilda...sådan hussa sådam hund.....haha..

Trevlig helg på dig...Kram Anita......

2010-04-23 @ 18:21:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0