Fredag kväll

                 FREDAG KVÄLL.....



Nästa fredag jobbar jag lång helg, och då
har Jag, Fredric och Daniel bott här i exakt
31 år......Jag kommer så väl ihåg när flytt-
lasset gick från Kaptensstigen 11 i Mönsterås.

Det är en dyster bild som jag har kvar på nät-
hinnan.....Peter...pojkarnas pappa sitter och
gråter i ett tomt sovrum, för vi hade delat upp
möblerna.....han fick allt som var i vardags-
rummet och jag tog sängarna......Vi fixade
inte att leva ihop... ändå hade vi hade två
barn tillsammans..........Fredric var 7 år
Daniel nyss fyllda 2 år....De har träffat sin
pappa regelbundet....Daniel som bara var
2 år har ju inget minne av Peter, men han
är ändå hans pappa och han har kallat honom
för pappa hela tiden.........Jag träffade Lars
i Juni samma år och han blev deras extra
pappa, men de har aldrig sagt pappa till
honom....för de har ju en pappa..........

Jag tycker det är viktigt att barnen inte kommer
i kläm när föräldrarna går isär....det är ju inte
deras fel.....Och Peter har gått vidare i sitt liv
och han lever med sin sambo Eva sedan 30 år
tillbaka och de har en son tillsammans och även
barnbarn.......Mitt barnbarn Wilma kallar Peter
för farfar för det är ju hennes farfar....och Lars
är ju Lars kort och gott........Det är lite som jag
går och tänker på nu efter 31 år i Fjugesta......

Ha en skön Fredagskväll.........Kram Anita.......

Kommentarer
Postat av: Annelie

Hallå Anita!Kommer du från Mönsterås,det är ju lite kul.Min Ola har sin farmor och faster bor i Timmernabben,så dom krokarna brukar vi va i.Hans ingifta farbror är saxofonist Tonix.Jag håller med dej om att barnen inte ska komma i kläm vid en separation,det är hemskt när föräldrarna snackar skit till barnen om den andre föräldern.Man måste försöka hålla sams för deras skull.Ha en trevlig lördag.Kram på dej

2010-04-24 @ 12:38:18
Postat av: Madde

Hej Anita!

Det var lite djup läsning det där.Men himla fint skrivet.Så kloka ord,barnen får inte komma i kläm för att två vuxna glider isär....Man måste ju gå vidare i livet precis som ni har gjort och accepterat att den andra har ett nytt liv med en annan människa.

Kram Madde

2010-04-25 @ 08:39:52
URL: http://trolldom.blogg.se/
Postat av: A

fin blogg =)

följa varandra med bloglovin? :*

2010-04-25 @ 08:55:30
URL: http://annnaaah.blogg.se/
Postat av: ANITA

Hej Annelie...Ja du världen är bra liten....vi hade

vår sommarstuga på Vattenvägen i Timmernabben från 1989 till 2007....och min bror..."Ola på banken" bor

på Blomsterstigen i Timmernabben....Själv bodde jag

granne med en av Tonix medlemmar när jag bodde i Mönsterås.....men just nu kommer jag inte ihåg vad han hette, klart att man ska vara sams om man har barn tillsammans.....Kram Anita........

2010-04-25 @ 18:40:22
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/
Postat av: ANITA

Hej Madde......Ja ibland får man nog tänka in sig i den andre föräldrens situation....det kan ju inte vara roligt för en förälder att tappa kontakten med sina barn bara för att vuxna människor inte kommer

överens.......kram Anita......

2010-04-25 @ 18:44:39
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/
Postat av: ANITA

Hej A...... Tack för att du tyckte bloggen var fin

jag var inne och läst på din blogg, och det är alltid roligt att få läsa något från mina "hemtrakter"........

......// Anita.......

2010-04-25 @ 18:48:44
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0