FREDAG 16/4



            Hej Igen......

I går var det skralt med bloggandet
och jobbandet.......jag har inflam-
mation i höger tumme och pekfinger,
Det började på jobbet i onsdagsnatt
jag fick värk i tummen som strålade
upp mot armbågen............

På morgonen när jag var på sista besöket
hos en brukare kunde jag inte vrida om
nyckeln och starta bilen, det gjorde ont
och när jag kom till jobbet  så var tummen
svullen....När jag kom hem ringde jag Lars
och sa att jag har så jäklar ont i tummen
jag var gråtfärdig för jag kunde inte göra
något...inte knäppa upp byxorna inte sätta
koppel på Ludde......

När jag vaknade var tummen het, svullen, 
stel......och orörlig...........

Lars påminde mig om att i helgen hade jag
suttit i kuvösen och knutit frans på en 3 meter
lång plastmatta som vi har utanför husbilen
och den plasten var hård så ibland fick jag
göra paus för jag fick ont i tummen..........

Så då var den diagnosen ställd....och det har
min företagsläkare sagt att när jag överanstränger
mina muskler och senor så kommer det en inflam-
mation som på posten...och nu är den här........

Jag kunde ju inte jobba den natten tråkigt nog,
men nu ska jag hålla mig lugn för på Söndag
natt är det dags igen, och jag hoppas innerligt
att inflammationen har lagt sig tills dess.......

Just nu ringde Anna-Karin min arbetsledare,
det var förövrigt hon som sa att tummen var
svullen, och frågade hur jag mår, och tummen
är lite bättre i dag så jag lovade att jag skulle
jobba på söndag kväll, så nu ska jag vila tummen
hela helgen....tur att man kör pekfingervalsen
på datorn.......

Ha en bra dag.......Kram Anita.........


Kommentarer
Postat av: Madde

Usch jag kommer ihåg hur det var.Jävlar vad ont man hade.Nu kanske inte ditt är triggertumme,men det låter exakt som det...eftersom du inte har skadat dig.Jag vet hur det känns att inte kunna vrida om en nyckel,inte kunna vrida upp locket på en burk....den där molande värken hela TIDEN och inte nog med det....man tappar ju saker med,utan att veta om att handen släppte sakerna.

Usch....jag lider med dig.

Kram Madde

2010-04-17 @ 08:29:55
URL: http://trolldom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Madde....jag tror inte det är triggertumme...eller jag hoppas att det inte är det

fy vad irriterande det är när man inte kan göra vissa saker som man är van att göra, som att tex inte vrida om nyckeln i billåset....Kram Anita...

2010-04-17 @ 08:55:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0