Sölvesborg 5/9

Hej på er..........

Vi kom till Sölvesborg vid middagstid
och vi blev bjudna på ris och kött-
gryta, det smakade jättebra............

Vi tog en promenad efter maten och mellan
regnskurarna, och gick ner till havet som låg
ett par hundra meter från Ewa och Alf's hus.



Och naturligtvis som brukligt är, var jag ju tvungen att känna på
vatten temperaturen, och hade jag haft baddräkten med mig hade
jag  tagit mig ett dopp i det klara fina vattnet..........................

Jag tyckte det var så himla skönt att vada runt i vattenbrynet....

När vi kom hem till Ewa och Alf sattes kaffepannan på för nu
skulle vi träffa deras pojkar.......Tom och Ken och deras familjer
och det tyckte vi var jätte-trevligt............Vi förevisade vår hus-
bil och de tyckte nog att den var fin............

Sedan blev det jättegod paj och efter det tog vi fram våra Vättern-
kräftor som vi hade tagit med oss........Jag tror att Ewa och Alf gillade
att smaka på dessa läckerheter,och nu är klockan snart 2400 och vi
har kommit ut till husbilen för att tillbringa ännu en natt i här..........

Vi fick låna en spikmatta utav Ewa för att provligga och kolla om det är
något för oss att köpa.....Lars ligger just nu på den och han jämrar sig
inte så det blir kanske en grej att inhandla...........vi får se när jag provat

Ha en bra natt............
Kram Anita.....................


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0