Namsdagsmys

Hej..........

Eftersom jag har namsdag i dag tänkte jag
att vi ska fira lite i kväll......jag går ju även
på min jobbarhelg i morgon så det kan passa
att fira i kväll......man måste ta tillvara till-
fällena........Jag ska göra bakad potatis med
en god röra i..........Här kommer receptet om
någon är intresserad.................................

RÖRA MED CURRY OCH RÄKOR.....(4port)

Fräs 1/2 finhackad gul lök med 1 msk curry
Strö över 1 msk vetemjöl och späd med 1 dl
vitt vin eller fiskbuljong och ca 1 1/2 dl visp-
grädde....Det ska vara en ganska krämig sås.
Hacka ca 200 g skalade räkor och blanda i såsen
Hetta snabbt upp och fördela räkröran i potatisen
(jag brukar göra dubbel sats till 4 port)..........



Och till det dricker vi nog ett glas gott vitt vin.................

Sedan är det väl bara att grensla heron igen
och trampa av sig godsakerna.....................

Ha en bra kväll..............
Kram Anita....................


Kommentarer
Postat av: Linda

Grattis på namnsdagen vännen !

Min ena dotter heter oxå Anita ( efter farmor ) =)

Smarrigt recept !

Tack för de

Kramizar Linda

2009-09-09 @ 17:01:42
URL: http://eaglestar77.blogspot.com
Postat av: Anita

Hej Linda....Glöm nu inte att gratta dottern med ett så fint namn...Tack för att du tittade förbi..

Håll till godo med receptet......Jag läser din "Mitt

Val" blogg men kommer inte in för att kommentera....

Ni är duktiga du och Madde...Jag har jäkla dålig karraktär så jag får äta och cyklar.........

Kram Anita......

2009-09-09 @ 17:13:57
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Grattis och tack för att du delar med dig av dina goda recept.

2009-09-09 @ 17:59:15
Postat av: Anita

Tack för Grattis Hälsningen...Prova du på röran den är god jag har just ätit den.....(Jag tror jag klurat ut vem du är men jag ska vara tyst).....

Kram Anita......

2009-09-09 @ 18:37:05
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja du är allt en härlig människa du,gillar dig skarpt!du är rak och ärlig,inga krussiduller och falskspel,du får väl titta in så får vi se om du har rätt.

2009-09-09 @ 20:28:51
Postat av: Anonym

Ja du är allt för härlig du,rak,ärlig och inga krussiduller.jag gillar dig skarpt!får mig ett välbehövt skratt varje gång jag läser din sida.Du får väl titta in så får vi se om du har rätt!

2009-09-09 @ 20:41:37
Postat av: Anonym

OjOj nu blev det mycket!

2009-09-09 @ 20:44:00
Postat av: Anita

Hej du anonyma...jag kan ha fel..men det är jäteroligt att du är med mig på bloggen, ska försöka ge dig lite ledtrådar där du får svara ja eller nej, så får vi se om jag kan lista ut vem du är.......

Kram Anita

2009-09-09 @ 21:18:34
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0