Mätt

Hej på er.......

Nu har Daniel och jag avnjutit en burk surströmming........och



det smakade alldeles förträffligt......jäklar vad gott det är........
och när vi satt där och njöt som mest, så kommer den lille hem
(jag hade faktiskt gjort en matlåda åt honom) och då tyckte jag
att han skulle smaka lite på min klämma, och han tog en tugga
sedan försvann han och kom tillbaka och visade med fingrarna
hur nära han var att spy....oj oj oj det är tur att han inte är född
i Norrland, hur skulle det gått då......Men Daniel och jag åt med god
aptit.......Lars var också ute och han sa att det luktade pyton.........
Jag har ju alltid hört att man ska dricka mjölk till surströmming..men
mjölk har jag endast på gröt så därför tänkte jag ta ett glas vitt i kväll
men det kan jag säga att det smakade lika dåligt som Fjugesta-vattnet
gör.....så det fick bli en pilsner.....och det gifte sig som han säger Fritjofson

Nu är det fotöljen som gäller......framför tv:n.....
Ha en bra kväll.......
Kram Anita............



Kommentarer
Postat av: Anonym

Surströmming,gud så gott.Blev akut sugen på denna himelska rätt,det får bli till helgen.

2009-09-15 @ 19:49:02
Postat av: Anita

Ja det kan jag säga att det var jättegott...

nu har vi en burk kvar som ska avnjutas innan vintern........

Anita.........

2009-09-15 @ 21:09:30
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0