Tandplågaren


Jaha ja..fy farao...Klockan tre är det dags att besöka
tandläkaren......Jag slänger mig hellre i gynstolen 10
gånger om än att lägga mig tillrätta i en tandläkarstol

Gamla tandläkare Skoog  frågade mig en gång vad
det är som är så otäckt med att gå till tandläkaren......
Jamen sa jag, här ligger man med hela käften full av grejer,
och kan inte säga ett enda ord....fy då får jag panik........

Nej ärligt talat så var det en tysk tandläkare som skrämde
mig som barn.......det var inte tal om att mamma skulle få
följa med in till tandläkaren, nej hon fick allt sitta ute i vänt-
rummet när han drog ut en inflammerad tand på mej........

Varje gång jag ser en "färgad" som sjunger och gapar stort
och  ser att dom inte har en enda lagning i sina stora
vita tänder, då önskar jag att jag vore en "färgad neger"

Men nu är jag en blekfet Smålänning och då är det som det är...
man får gilla läget.... typ......haha.........

Fortsättning följer................
Kram Anita......................

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har full förståelse med din ångest inför tandläkarbesöket,själv avskyr jag dessa besök,är faktiskt skräckslagen inför dessa möten trots att jag är vuxen.Avbeställer,trixar,donar för att slippa gå dit.Barnsligt,ja det är det nog men min olust som härstammar från min upplevelse från jag var barn rår jag inte över.Anette

2009-10-21 @ 17:49:53
Postat av: Anonym

Förstår din olust.Själv är jag skräckslagen inför tandläkarbesök.Har nog att göra med barndomen och dåtidens tandläkare.Gapa,Tig och sitt stilla Usch!Anette

2009-10-21 @ 17:54:52
Postat av: Anonym

Tokigt det blev,Ja Ja

2009-10-21 @ 17:56:20
Postat av: Madde

Hej på dig raring!

Hoppas att det gick bra hos tandplågaren.

Jag lägger mig mycket hellre i gynstolen jag med.

Visst är det vackert när en färgad visar sina vita tänder...men jag tycker att du är mycket finare som du är.....

Kram Madde

2009-10-21 @ 18:06:32
URL: http://qwarforth.blogg.se/
Postat av: Anita

Hej Anette...Jag svarar väl på båda dina inlägg..hehe......Jag ringer också återbud rätt ofta, men idag tänkte jag ta tjuren vid horna, och palla mig dit utan återbud.....och det gick det med, man är lite stolt efteråt...../Anita.....

2009-10-21 @ 19:03:09
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/
Postat av: Anita

Hej goa Madde....Mina tänder skulle jag inte få mycket för om det vore auktion på dom....Hehe...

Kram Anita.....

2009-10-21 @ 19:05:26
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Förstår att du e stolt skulle jag oxå vara,själv hade jag en tid i måndags men vad gjorde jag,jo ringde återbud.Usch jag är en riktig ynkrygg.

2009-10-21 @ 19:16:48
Postat av: Anita

Hej...nej jag tycker inte att du är en ynkrygg...

vi har fobier för vissa saker och tandläkaren är en sådan...sedan finns det vissa som svimmar för en spruta på läkarmottagningen....men det är lika otäckt som ett tandläkarbesök för vissa......vi är olika...det är bara så...../ Anita......

2009-10-21 @ 23:28:36
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/
Postat av: Madde

Du har jättefina tänder Anita......Och ett jättefint leénde......Dom ska inte säljas på nån auktion.....Dom ska sitta där dom sitter.

På min Anita=)

Kram Madde

2009-10-22 @ 08:26:27
URL: http://qwarforth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0