Regn


Hej igen.........

Ja nu är det sådant där väder, när inte
ens Ludde vill gå ut, han står på trappan
och kikar ut lite skeptiskt...Jag lockar och
pockar men han bara tittar upp mej, vänder
på trappan och går in igen, det blir till bära
ut honom på gräsmattan, sedan gör han vad
han ska, och sedan in igen snabbt som ögat

Men det är väl bara att gilla läget..hoppa i ett par gamla mysbyxor
en stor go tröja och mina hellyhansen socker som jag nu mera får
dela med Ludde, för han kommer bärandes med dom i munnen lägger
dem på ett särskilt ställe och rullar ihop sig så han ska få plats, ja han
är faktiskt lite större men det har han inte förstått ännu......................

Jag har tänt min fotogenlampa i köket och lite ljuslyktor....det luktar
så gott av fotogenlampan.......Nu ska jag sätta mig och äta lite frukost
jag är ju lite seg med det på morgonen...men nu ska det bli gott.......

Ha en bra förmiddag.........
Kram Anita.......................


Kommentarer
Postat av: Madde

Vad mysigt och fint du har det.....

Fotogen som förr i tiden....myspys.

Ha en jättemysig Fredag vännen min=)

Kram Madde

2009-10-16 @ 12:45:19
URL: http://qwarforth.blogg.se/
Postat av: Anita

ja det är mysigt med fotogenlampan...när det är strömavbrott så är jag den enda på denna gatan som har kökslampan tänd......och sitter vid köksbordet och myser......Kram Anita.....

2009-10-16 @ 13:39:37
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0