JULSAKER

Hej på er...

Nu har Jessica och Erik varit hemma och hälsat
på Ludde, och pajerna gick åt som smör i solsken
det tycker jag är roligt............Jag var ju på Blomster-
landet i går, och där har de redan dekorerat med jul-
saker och julgranar, jag tycker det är bedrövligt när
jag ser sådant, fy vad tråkigt......nej julgranen ska upp
dagen innan julafton inte tidigare......Det är då den "rätta"
julstämmningen infinner sig, och skinkan ska kokas på
kvällen, så att man kan ta en skinksmörgås och en snaps
julaftonsnatten, då är det jul....men inte börja i oktober...



Ja det är mina jultraditioner som jag har med mig hemifrån........och
jag förstår er alla som har andra traditioner med sig i ryggsäcken
men jag tror att alla håller med om att nu är det för tidigt för julpynt

Ha nu en GodNatt........
Kram Anita.................

 

 


Kommentarer
Postat av: Madde

Ja visst är det för tidigt....redan nu.

Men annars är jag nog en sån där som tjuvstartar lite....vill gärna ha upp alla mina tomtar redan första advent.Men håller med om julskinkan o granen .....

Kraam Madde

2009-10-12 @ 08:09:45
URL: http://qwarforth.blogg.se/
Postat av: Anita

Jo jag pyntar allt lite jag med till advent men inte med julgran Kram Anita......

2009-10-12 @ 08:39:26
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0